استاندار گیلان:

تمامی پروژه‌های مسکن مهر در گیلان باید کامل شود

استاندار گیلان یکی از مشکلات مهم در گیلان را عدم تکمیل پروژه مسکن مهر دانست و افزود: تمامی پروژه‌های مسکن مهر در گیلان باید کامل شود و دیگر شاهد بروز مشکلاتی در این خصوص نباشیم.

اسدالله عباسی امروز در جلسه شورای مسکن استان گیلان، با بیان اینکه نیمه نخست سال بهترین فرصت برای ساخت و ساز در گیلان است، اظهار کرد: از اسفند ماه سال گذشته تاکنون پروژه‌های نضهت ملی مسکن و مسکن مهر با کندی مواجه بوده و لذا باید نظارت مستمر بر عملکرد پیمانکاران وجود داشته باشد.

وی نقش تشکل های  مردم نهاد در اجرای درست طرح نهضت ملی مسکن را مهم و موثر برشمرد و گفت: برخی از پیمانکاران با وجود وعده‌های خود تاکنون موفق به تکمیل مسکن در این طرح نشدند که باید دلایل عدم اجرای درست پروژه توسط این افراد را بررسی کرد.

استاندار گیلان یکی از مشکلات مهم در گیلان را عدم تکمیل پروژه مسکن مهر دانست و افزود: تمامی پروژه‌های مسکن مهر در گیلان باید کامل شود و دیگر شاهد بروز مشکلاتی در این خصوص نباشیم.

عباسی با بیان اینکه نبود برخی امکانات بعد از ساخت مسکن زیبنده استانی مانند گیلان نیست، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی مانند گاز، آب و فاضلاب و برق باید همزمان با تکمیل واحدهای مسکونی در طرح نهضت ملی کارهای اجرایی خود را انجام دهند.

وی با اشاره به عملکرد جهادی دولت سیزدهم، افزود: باید بانک‌ها در ارائه تسهیلات به متقاضیان به وظیفه خود به خوبی عمل کنند زیرا تنها راه برای تکمیل این واحدهای مسکونی کار جهادی است.

استاندار گیلان همچنین با اشاره به آمادگی بنیاد مستضعفان در اعطاء زمین برای ساخت مسکن در طرح نهضت ملی گفت: این نهاد بارها آمادگی خود را در این خصوص اعلام کرده است از این رو باید دستگاه‌های اجرایی و بنیاد مسکن و راه و شهرسازی پیگیری‌های مداوم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه باید مشخص شود چرا برخی از متقاضیان هنوز سهم خود برای ساخت مسکن در طرح نهضت ملی پرداخت نکرده‌اند، متذکر شد: این امر یکی از وظایف بنیاد مسکن و اداره کل راه و شهرسازی است لذا دلیل عدم پرداخت توسط برخی از متقاضیان مشخص و در صورت کمبود بنیه مالی به آنان کمک شود.

عباسی با تاکید بر لزوم توجه به تغییر در شیوه ساخت و ساز مسکن گفت: باید در ماه‌های آینده بسیاری از واحدهای مسکونی در طرح نهضت ملی احداث شود و لازمه انجام این کار تغییر شیوه ساخت و ساز و تعیین زمان‌بندی برای پیمانکاران است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402023120189
  • خبرنگار :