رئیس دانشگاه فرهنگیان خوزستان مطرح کرد

نیاز ۱۰ هزار نفری به معلم در خوزستان/ کمبود ظرفیت آموزشی در دانشگاه فرهنگیان

رئیس دانشگاه فرهنگیان خوزستان با اشاره به ظرفیت پایین آموزشی در این دانشگاه، گفت: به دلیل نیاز شدید حدود ۱۰ هزار نفری آموزش و پرورش به معلم، ما مجبور هستیم به خود فشار بیاوریم تا نیاز آموزش و پرورش در چند سال آینده رفع شود و به ثبات برسد.

دکتر مسعود صالحی‌شلبیزی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت ظرفیت دانشگاه، اظهار کرد: ظرفیت نیاز دانشگاه خیلی بیشتر است اما متناسب با آن باید ظرفیت فضای آموزشی و خوابگاهی نیز افزایش یابد.  

وی با اشاره به کمبود فضای آموزشی و خوابگاهی برای دانشجویان در دانشگاه فرهنگیان افزود: هم‌اکنون نیز فضای دانشگاه متراکم است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خوزستان گفت: برنامه برای افزایش ظرفیت خوابگاهی و آموزشی وجود دارد اما در صورتی که مصوبات هیات دولت که با حضور رئیس جمهور در استان خوزستان تصویب شدند، اجرا شوند و باید دید که در این مصوبات جایی برای دانشگاه دیده شده است یا نه.

وی ادامه داد: در این سفر در خصوص وضعیت دانشگاه صحبت شد و در صورتی که بهبهود وضعیت دانشگاه فرهنگیان در این مصوبات دیده شده باشد، در طرح و برنامه‌ای بلند مدت پیگیری خواهد شد. امیدواریم که در این مصوبات دانشگاه نیز دیده شود تا کمبود فضای خوابگاهی و آموزشی رفع شود.

صالحی‌شلبیزی گفت: با توجه به وضعیت فعلی حدود ۶ هزار و ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه فرهنگیان خوزستان در حال تحصیل هستند و تحت فشارند. ظرفیت دانشگاه خیلی پایین‌ است اما به دلیل نیاز شدید حدود ۱۰ هزار نفری آموزش و پرورش به معلم، ما مجبور هستیم به خود فشار بیاوریم تا نیاز آموزش و پرورش در چند سال آینده رفع شود و به ثبات برسد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۳
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402023120101
  • خبرنگار : 50300