سازمان ملل برای نخستین بار از سال ۱۹۴۸ بزرگداشت سالگرد نکبت را برگزار می‌کند

برای نخستین بار از سال ۱۹۴۸، سازمان ملل سالگرد نکبت مردم فلسطین را در مراسمی رسمی در مقر این سازمان در نیویورک برگزار می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، کمیته احقاق حقوق غیر قابل تصرف مردم فلسطین در سازمان ملل با کمک شعبه حقوق فلسطینیان در اداره امور سیاسی و برقراری صلح، هفتاد و پنجمین سالگرد نکبت را در مقر سازمان ملل در نیویورک برگزار خواهد کرد.

بر اساس اختیار داده شده از سوی مجمع عمومی سازمان ملل، این سالگرد با دو مراسم در مقر سازمان ملل برگزار می‌شود که در برپایی آن، هیات ناظر دائم فلسطین در سازمان ملل و کمیته احقاق حقوق غیر قابل تصرف مردم فلسطین در سازمان ملل با کمک شعبه حقوق فلسطینیان در اداره امور سیاسی و برقراری صلح مشارکت دارند.

مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه‌ای در حمایت از فلسطین جهت برگزاری سالروز نکبت در سازمان ملل با اکثریت ۹۰ رای موافق در مقابل ۳۰ رای مخالف و ۴۷ رای ممتنع تصویب کرده است.

این مراسم در ۱۵ مه در سازمان ملل با دعوت از اعضای سازمان ملل و ناظران و نیز سازمان‌های دولتی بین المللی و سازمان‌های جامعه مدنی برگزار میشود.

در این نشست همچنین محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین سخنرانی خواهد کرد.

در همین حال ریاض منصور، نماینده فلسطین در سازمان ملل گفت که برپایی این مراسم برای نخستین بار در تاریخ سازمان ملل، به منزله موفقیت برای دیپلماسی فلسطین است.

در همین حال، اتباع و نهادهای فلسطینی و کمیته‌های همبستگی با مردم فلسطین هفتاد و پنجمین سالگرد نکبت را در پایتخت‌ها و شهرهای اروپایی برگزار کردند. 

در شهرهای فرانکفورت، هسن و اشتوتگارت آلمان با برپایی مراسمی، شعارهایی در محکومیت جنایت‌های اسرائیل در حق مردم فلسطین سرداده شد. در نروژ نیز در مقابل پارلمان تجمعی با حضور سیاست مداران و نمایندگان پارلمان و حامیان خارجی برگزار شد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۶:۱۰
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402022415668
  • خبرنگار : 71457