آغاز هیجان در والیبال باشگاه‌های آسیا/ دستان کاپیتان معروف به جام می‌رسد؟

رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا از ۲۴ اردیبهشت شروع می‌شود و تیم‌های حاضر برای فتح جام قهرمانی با هم رقابت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، بیست و سومین دوره رقابت‌های والیبال جام باشگاه‌های آسیا از یکشنبه، ۲۴ اردیبهشت با حضور ۱۶ تیم به میزبانی بحرین و در دو سالن مجموعه عیسی اسپورت سیتی آغاز می‌شود. تیم شهداب یزد هم نماینده ایران در این رقابت‌ها است و تلاش می‌کند تا از عنوان قهرمانی ایران که دور قبل توسط پیکان به دست آمد، دفاع کند.  

این مسابقات در چهار گروه چهار تیمی به شرح زیر برگزار می‌شود:

گروه A: الاهلی بحرین، کانبراهیت استرالیا، کورین ایر جومبوز کره‌جنوبی و جاکارتا بهایانگکارا پرسیسی اندونزی

گروه B: شهداب ایران، گاز جنوب عراق،  تایچونگ بانک چین‌تایپه و کام‌ایر افغانستان

گروه‌ C: سانتوری‌سانبردز ژاپن،  دیاموندفود فاین چف تایلند،  بایانخونگور کروند جئو مغولستان و خایپیل یمن

گروه D: آتیرائو قزاقستان،  پلیس اسپورت قطر،  آسپرینگ هنگ‌کنگ و اسپورتینگ کویت

شهداب با ترکیبی کاملا ایرانی و بدون جذب بازیکن خارجی راهی این مسابقات شده است اما جذبی بزرگ داشت و با سعید معروف قرارداد بست تا کاپیتان سابق تیم ملی، در میدان جام باشگاه‌های آسیا کاپیتان نماینده ایران باشد و دوباره چند تن از بازیکنان سابق نسل طلایی از جمله معروف، امیر غفور و مهدی مهدوی دور هم جمع شوند.  معروف سال گذشته هم در ترکیب تیم پیکان در این مسابقات شرکت کرد و جام قهرمانی را بالای سر برد.  

اولین دیدار شهداب در دور گروهی از ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه فردا (یکشنبه) با گاز جنوب عراق است؛ تیمی که به قول محمدرضا تندروان سرمربی شهداب، متکی به بازیکنان خارجی خود است و برای این مسابقات هم نیکولا ملیاناک پشت‌خط‌زن تیم ملی صربستان و باشگاه فنرباغچه ترکیه و تئودور اسکریموف ستاره سابق تیم ملی بلغارستان را در ترکیب خود دارد و به نظر می‌رسد حریف سختی خواهد بود.  

کام ایر افغانستان دومین رقیب نماینده ایران خواهد بود. تیمی ناشناخته که تندروان در مورد آن اینگونه می‌گوید" مهمترین رقیب ما تیم افغانستان است چون اگر این تیم را رقیب ندانیم کلاهمان پس معرکه است. وقتی اسم، کوچک می‌شود به اندازه همان کوچک به زمین می‌رویم. ما باید به افغانستان احترام بگذاریم تا به تیم‌هایی چون سانتوری ژاپن هم احترام بگذاریم. "

آخرین حریف دور گروهی هم تایچونگ بانک چین‌تایپه است که ترکیبی آشنا برای تیم کادر ایران دارد و تندروان در مورد این تیم گفته است:" ۶۰ درصد تیم دو سال قبلش را دارد. اطلاعات دو سال قبلش را درآورده‌ایم. چین تایپه تقریبا ۲۰ تا ۲۵ بازیکن دارد که بااین نفرات در تمام تورنمنت‌ها شرکت می‌کند." 

مرحله دوم این مسابقات در روزهای ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت در چهار گروه جدید پیگیری می‌شود که تیم‌های اول و دوم گروه‌های مقدماتی برای رتبه اول تا هشتم و تیم‌های سوم و چهارم دور مقدماتی برای جایگاه نهم تا شانزدهم رقابت می‌کنند.  

ترکیب تیم شهداب در جام باشگاه‌های آسیا به شرح زیر است: 

پاسورها: سعید معروف (کاپیتان) و مهدی مهدوی

قطر پاسورها: امیر غفور و یونس قلیچ‌نیازی

دریافت کننده‌های قدرتی: محمد صادقی، شهروز همایون‌فرمنش،  میثم صالحی و سعید جواهری

دفاع وسط‌ها: مسعود غلامی، رضا عابدینی، محمد ولی‌زاده و مهرداد بابایی

لیبروها: مهدی مرندی و علی اصغر میرحسینی

برنامه تیم شهداب در دور مقدماتی این مسابقات به شرح زیر است:

یکشنبه، ۲۴ اردیبهشت

گاز جنوب (عراق) – شهداب یزد (ایران)، ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه

دوشنبه، ۲۵ اردیبهشت

کام ایر (افغانستان) – شهداب یزد (ایران)، ساعت ۱۲

 سه‌شنبه، ۲۶ اردیبهشت

شهداب یزد (ایران) – تایچونگ بانک (چین‌تایپه)، ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه

انتهای پیام 

  • شنبه/ ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۰
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 1402022314683
  • خبرنگار : 71613