رئیس اداره حفاظت محیط زیست نظرآباد:

تنها تالاب فصلی البرز میزبان ۹۰ نوع پرنده است

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نظرآباد گفت: تالاب  فصلی صالحیه تنها تالاب فصلی استان البرز است که بیش از ۹۰ نوع از پرندگان زیبا در این تالاب ثبت و شناسایی شده است.

محمد محمودی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۲۳ اردیبهشت روز جهانی پرندگان مهاجر در اکثر کشورهای جهان مورد توجه دوستداران، علاقه‌مندان و متخصصان طبیعت است، اظهار کرد: پرندگان به عنوان نماد ارتباط اکولوژیک زیستگاه‌ها به ما این دیدگاه را گوشزد می‌کنند که اکوسیستم جهان یک ساختار درهم تنیده و مرتبط است و نمی‌توان این پیوستگی را نادیده گرفت.

وی ادامه داد: برای داشتن جهانی با پرندگان مهاجر و از همه مهمتر برای داشتن جهانی مناسب زندگی، نیازمند دیدگاهی جامع هستیم که طبیعت را ورای مرزهای سیاسی و جغرافیایی ببیند.

وی گفت: امسال شعار روز جهانی پرندگان مهاجر آب حفظ حیات برای پرندگان است چون آب از مهمترین و حیاتی‌ترین عنصر حیات  زیستگاه پرندگان است.

محمودی اظهار کرد: هدف از این نامگذاری و برنامه‌هایی که به این مناسبت تدارک دیده می‌شود تأکید بر مشارکت فعال در حفاظت از پرندگان مهاجر است.

این مسئول توضیح داد: برگزاری روز جهانی پرندگان مهاجر به منظور آگاه کردن مردم به درک اهمیت حضور پرندگان در محیط‌های طبیعی و ترغیب جوامع محلی به مشارکت فعال در شناخت و حفاظت از پرندگان مهاجر است.

محمودی اظهار کرد: تالاب  فصلی صالحیه تنها تالاب  فصلی استان البرز است که بیش از ۹۰ نوع از پرندگان زیبا در این تالاب ثبت و شناسایی شده است.

این مسئول توضیح داد: پرندگان مهم این تالاب فلامینگو غاز خاکستری، خوتکا، تنجه، آنقوت، اردک سرسبز، گاوچرانک، کشیم، اکراس سیاه، خروس کولی، باکلان، بوتیمار، لک لک، حواصیل، اگرت و درنا هستند.

رئیس اداره محیط زیست نظرآباد تاکید کرد: پرنده چوب‌پا نماد تالاب صالحیه است که تعداد زیادی از آنها در محدوده این تالاب زندگی و هر ساله زادآوری می‌کنند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۷
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1402022314535
  • خبرنگار : 50024