معارفه فرمانده انتظامی کرمانشاه

"جاویدان" رفت، "حاجیان" آمد

آیین تودیع و معارفه فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با حضور فرمانده فراجا و جمعی از مسئولین و مقامات انتظامی استان برگزار شد.

سردار علی اکبر جاویدان فرمانده سابق انتظامی استان کرمانشاه، امروز(20 اردیبهشت) دراین مراسم گریز کوتاهی به اتفاقات صورت گرفته در سالهای اخیر در استان و نقش پلیس در کنترل این بحران ها و حوادث داشت و با اشاره به بحران بیماری کرونا، گفت: در دوران کرونا، پلیس هم مانند بسیاری دستگاه ها و نهادهای دیگر درگیر شد و خدمات بسیاری در این دو سال از حوزه راه و راهور در کنترل ترددهای جاده ای گرفته تا سایر حوزه ها در بحث تامین امنیت و اعمال قوانین در حوزه رعایت پروتکل های بهداشتی صورت گرفت.

وی افزود: در حوادث سال 1398 و 1401 هم که با دسیسه اسکتبار جهانی در کشور برنامه ریزی شده بود، پلیس استان کرمانشاه نقش موثری در کنترل این فتنه ها در استان داشت.

وی تصریح کرد: آنچه مقابله با این فتنه ها را دشوار می کرد این بود که بسیاری از افرادی که مقابل پلیس قرار داشتند جوانان ناآگاه بودند و همین موضوع امر مقابله را دشوار می کرد، چرا که آنها هم فرزندان ما بودند و نمی توانستیم مانند دشمن با آنها برخورد کنیم و بیانات رهبری فرزانه رهبر انقلاب در این مورد به کار آمد که تاکید داشتند صف غافلین از صف خائنین باید جدا شود و باید با این جوانان غافل مدارا کرده و آنها را آگاه کنیم.

جاویدان گفت: با توجه به این بصیرت مقام معظم رهبری، پلیس عملا با دست خالی به میدان رفت تا جوانانی که بر اثر عملیات روانی دشمن غافل شده بودند آسیب نبیینند و خوشبختانه پس از گذشت مدتی، بسیاری از این نوجوانان و جوانان بصیرت لازم را پیدا کرده و آتش فتنه در جامعه به یاری خداوند خاموش شد.

فرمانده پیشین انتظامی استان کرمانشاه گفت: در کنار این فتنه و بحران ها پلیس استان توفیقات خوبی را هم درسالهای گذشته داشته که از جمله بهترین آن خدمات رسانی به زوار اربعین بوده است.

جاویدان گفت: کرمانشاه مسیر تردد بسیاری زوار به سمت مرزهای خسروی و مهران است و درهمین راستا پلیس استان نقش مهمی در کنترل تردد و امنیت زوار و برقراری امنیت در مرز خسروی داشته است.

جاویدان با اشاره به امنیت خوب استان کرمانشاه گفت: این امنیت در کنار تلاش نیروهای انتظامی و امنیتی با بصیرت و آگاهی خود مردم به دست آمده است، مردمی که از تنوع بالای قومی و مذهبی در استان برخوردار هستند، اما طی سال ها همزیستی مسالمت آمیزی در کنار هم داشته‌اند.

وی تاکید کرد: کرمانشاه می‌تواند به الگوی وحدت برای کشور تبدیل شود، چرا که مردمان این استان با مذاهب و قومیت های مختلف با بصیرتی که دارند و با رهنمودهای مقام معظم رهبری و نمایندگان ایشان در استان و بزرگان خود توانسته اند در فتنه‌های مختلف دسیسه های دشمنان را همواره خنثی و بی اثر کنند.

سردار مهدی حاجیان فرمانده جدید انتظامی استان کرمانشاه نیز در این جلسه تامین و استقرار نظم و امنیت اجتماعی را رسالت اصلی پلیس عنوان کرد و افزود: استقرار امنیت و نظم یعنی نهاینه کردن آن در جامعه و چشاندن طعم واقعی امنیت و آسایش به مردم است و رسالت اصلی در این حوزه با پلیس است که با جان و دل برای تحقق آن تلاش می کنیم.

وی افزود: قطعا هر کس که بخواهد این نظم و آسایش و امنیت را برهم بزند با برخورد قاطع پلیس مواجه خواهد شد و دراین زمینه مماشات نخواهیم کرد.

حاجیان یکی از اولویت های خود را در استان کرمانشاه برخورد قاطع با اراذل و اوباش عنوان و تصریح کرد: این برخورد با هماهنگی و همکاری همه دستگاه های متولی در حوزه نظم و امنیت صورت خواهد گرفت.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه امنیت را بسترساز توسعه در تمام زمینه ها عنوان کرد و افزود: اگر امنیت نباشد، رشد و توسعه در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... محقق نمی شود و وظیفه خطیر تامین این امنیت برعهده پلیس است.

حاجیان ابراز امیدواری کرد با همکاری تمامی دستگاه های امنیتی و انتظامی استان بتوان امنیت مطلوب استان را بیش از پیش تقویت کرد.

وی افزود: پلیس از مردم، برای مردم، تکیه گاه مردم و ضامن اجرای قانون در جامعه است و در استان هم با همین رویکرد وظایف خود را در انتظامی استان پیش می بریم.

در پایان این نشست از زحمات چهار ساله سردار علی اکبر جاویدان تقدیر و سردار مهدی حاجیان به عنوان فرمانده جدید انتظامی استان کرمانشاه معرفی شد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402022013039
  • خبرنگار : 50182