استاندار مازندران:

رویکرد خیران مدرسه ساز تعقیب رشد استعدادهای انسانی است

استاندار مازندران بحث مشارکت خیران در مدرسه سازی را مسئولیت پذیری و نوآوری اجتماعی دانست و گفت: ارزش گذاری خیران نباید محدود به بخشش مال باشد بلکه این نخبگان مسائل کلیدی جامعه را برای رشد استعدادهای انسانی تعقیب می کنند.

سید محمود حسینی پور امروز در بیست و چهارمین جشنواره خیران مدرسه ساز مازندران که در اردوگاه بادله شهدای میاندورود برگزار شد، اظهار کرد: خیران برای توسعه نظام تعلیم و تربیت بخشش مال دارند تا مسیر تعالی پرورش و آموزش انسان توسط این نیک اندیشان دنبال شود.

وی یکی از سنت های اجتماعی و ماندگار را پدیده وقف دانست و گفت: مدرسه سازی یکی از اقدامات موثر در جامعه مدنی است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه در گذشته مدرسه سازی سنت خاص و نخبگانی بود، تصریح کرد: جنبش مدنی مدرسه سازی جریان فرهنگی و اجتماعی است که اعضای جامعه مدرسه ساز بخشی از دارایی خود را وقف آموزش نسل های آینده می‌کنند.

نهادینه کردن فرهنگ مشارکت مدنی

 حسینی پور بر نهادینه کردن فرهنگ مشارکت مردمی به ویژه سوق دادن به سمت مدرسه سازی را مورد تاکید قرار داد و افزود:

بسیاری از سیاستمداران و عناصر موثردر جامعه نتوانستند مانند خیران در کشور اثرگذار باشند.

استاندار مازندران با تاکید براینکه فرهنگ مشارکت در جامعه به ویژه مدرسه سازی باید ترویج شود، گفت: فصلی از متون درسی  باید به این مباحث اختصاص یابد. همچنین رسانه ها با تولید محتوا می توانند تفکر مشارکت مدنی به ویژه مدرسه سازی را در جامعه ترویج دهند.

انتخاب مازندران به عنوان دیپلماسی آموزشی

حسینی پور با اعلام اینکه آموزش و پرورش مازندران به عنوان دیپلماسی اموزشی در کشور انتخاب شد و این استان مرکز تبادل افکار و عقاید دنیا محسوب می‌شود، اظهار کرد: خیران مدرسه ساز زیر ساخت هایی را فراهم کردند تا بزرگ ترین تجمعات دنیا در این استان شکل بگیرد.

وی با توصیه بر اینکه در احداث، تجهیز و نوسازی مدارس باید سهم مدارس روستایی به صورت عادلانه دیده شود، گفت: در روستاهای مازندران مغزهای متفکری از جوانان و نوجوانان وجود دارد که می توانند در تعالی استان موثر باشند

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۹
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402022012892
  • خبرنگار :