وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

فعالیت‌های قرآنی منجر به تربیت انسان‌های در تراز دانشگاهیان مطلوب انقلاب می‌شود

وزیر علوم گفت: تقویت و ارتقاء فعالیت‌های دینی و قرآنی در محیط‌های علمی و دانشگاهی منجر به تربیت انسان‌هایی در تراز دانشگاهیان مطلوب انقلاب اسلامی می‌شود.

پیام محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به سی و هفتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه‌های کشور در لرستان قرائت شد.

در آیین اختتامیه سی و هفتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه‌های کشور  که امروز، ۱۹ اردیبهشت در دانشگاه لرستان برگزار شد، پیام محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به این جشنواره قرائت شد که متن پیام به شرح زیر است:

جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور یکی از برگ‌های زرین فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های کشور است و اکنون که بیش از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد این جشنواره به مثابه شجره طیبه‌ای است که ثمرات آن در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها و کشور به اراده و عزم دانشگاهیان قرآنی در حفظ ارزش‌های دینی و قرآنی عجین شده است.

این جشنواره مجموعه‌ای از فعالیت‌های قرآنی و عترت است که بر پایه ایمان، اخلاق و باورهای دینی بنا نهاده شده است و پس از فراز و نشیب سال‌های مختلف حیات طیبه خود اکنون به یک رویداد بزرگ و غنی برای حفظ و استمرار معنویت و ارزش‌های الهی در کشور تبدیل شده است.

نقش‌آفرینی مؤثر دانشجویان قرآنی در صحنه‌های فرهنگی و اجتماعی کشور جلوه‌های پرطراوتی از طنین روح‌افزای قرآن و عترت را به ذهن متبادر می‌سازد که با تقویت این باور و نشاط معنوی می‌تواند موجبات تحقق اهداف سند دانشگاه اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به‌ویژه راهبردهای تاکید شده مقام معظم رهبری را با محوریت معنویت و اخلاق فراهم نماید.

در عرصه اخلاق و معنویت همچون دیگر عرصه‌ها، هر یک از هر یک از اجزای این جشنواره پویا، سرمایه‌ای نمادین در محیط‌های دانشگاهی به شمار می‌رود و سهم مهمی در ارتقا دانش، بینش و رفتارهای دینی و قرآنی دانشجویان کشور داشته است.

بی‌تردید تقویت و ارتقا فعالیت‌های دینی و قرآنی در محیط‌های علمی و دانشگاهی افزون بر شکوفایی و بالندگی استعدادهای فردی دانشگاهیان منجر به تربیت انسان‌هایی در تراز دانشگاهیان مطلوب انقلاب اسلامی می‌شود.

ظرفیت‌های موجود در دانشگاه‌ها ازجمله کانون‌های قرآن و عترت، هیئت‌های مذهبی و مجموعه‌های فعال دانشجویی در حوزه‌های مختلف دینی و قرآنی با روحیه و عزمی که دارند قطعا افق‌های روشنی از پیشبرد دانشگاه را برای تقویت و اعتلای معنوی دانشگاه‌ها و نیز توان علمی بصیرتی و معرفتی کشور در رسیدن به قله‌های کمال نمایان خواهد ساخت.

از این‌رو بر خود لازم می‌دانم که ضمن گرامیداشت این رویداد با عظمت قرآنی و پاسداشت خدمات ارزنده همکاران عزیزم در دانشگاه لرستان و معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری نسبت به حضور گرم و معنوی متسابقان حاضر در این جشنواره به ویژه برگزیدگان جشنواره، داوران و استادان قرآنی دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور ادای احترام داشته و عزت و سربلندی روزافزون تمامی این عزیزان را از درگاه خداوند متعال مسئلت کنم.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۲۲:۰۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402021912511
  • خبرنگار : 50176