«تمامی مدارس نوبت عصر شهر قزوین تعطیل شد» خبری که روابط عمومی آموزش و پرورش استان قزوین ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۰ بر روی کانال اطلاعرسانی این اداره کل منتشر کرد. طبق این خبر تمامی مدارس شهر قزوین در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم و مراکز پیش دبستانی به منظور حضور دانشآموزان و اولیا در مراسم سنتی پنجاه بهدر و جلوگیری از ترافیک شهری در نوبت عصر روز سهشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه، تعطیل است و حضور عوامل اجرایی در مدارس الزامی نیست.
انتشار این خبر اعتراض خبرنگاران را نسبت به عملکرد روابط عمومی آموزش و پرورش برانگیخت، خبرنگار ایسنا در این باره ماجرای تعطیلی مدارس قزوین به دلیل برگزاری پنجاه بهدر داخل دولتخانه و جلوگیری از ایجاد ترافیک را اینگونه روایت میکند که صبح برخی مدارس در کانال خبری اعلام کردند شیفت عصر مدارس در قزوین به دلیل برگزاری پنجاه بهدر تعطیل است؛ آموزش و پرورش در پاسخ تماسهای تلفنی خبرنگاران این موضوع را تکذیب کرد اما در کانال اطلاعرسانی در تأیید یا تکذیب این خبر مطلبی منتشر نکرد. خبرنگاران با توجه به تماسهای تلفنی خود در کانالهای مجازی و صفحات شخصی اعلام کردند که موضوع تعطیلی مدارس در نوبت عصر ۱۹ اردیبهشت صحت ندارد. یک ساعت بعد از آن آموزش و پرورش قزوین پیامی در کانال اطلاعرسانی خود منتشر کرد مبنی بر اینکه تمامی مدارس نوبت عصر شهر قزوین تعطیل شد.
این موضوع اعتراض و انتقاد خبرنگاران را برانگیخت؛ اما این نخستین بار نیست که موضوع اطلاعرسانی تعطیلی یا عدم تعطیلی مدارس برای آموزش و پرورش حاشیهساز میشود. حدود یک ماه پیش، بعد از تعطیلات نوروز نیز موضوع اطلاعرسانی درباره آغاز ساعت کاری مدارس اعتراضات زیادی به دنبال داشت به این صورت که صبح جمعه ۱۱ فروردین آموزش و پرورش استان قزوین در خبری اعلام کرد: ساعت آغاز به کار همه مدارس استان قزوین از روز دوشنبه چهاردهم فروردین، در مدارس ابتدایی از ساعت ۸:۰۰ صبح و در مدارس متوسطه اول، متوسطه دوم و هنرستانها از ساعت ۷:۳۰ صبح خواهد بود اما پس از ۲۴ ساعت در خبری جدید با تغییر مجدد ساعت کاری اعلام کرد با عنایت به درخواست اولیا و مدیران مدارس و در راستای جلوگیری از بروز مشکلات در هماهنگی سرویسهای دانش آموزی مقرر گردید ساعات آغاز به کار تمامی مدارس استان طبق روال سابق باشد.
تغییر ساعت کاری و تعطیلی مدارس در سال گذشته به ویژه در ایام آلودگی و یا برودت هوا نیز موجی از انتقادات در استان را به دنبال داشت اما ظاهراً این عدم هماهنگی و بحران اطلاعرسانی در آموزش و پرورش قزوین همچنان در سال جدید ادامه دارد در حالی که هماهنگی بین دستگاهی و در نظر گرفتن شرایط دانشآموزان و خانوادهها یکی از الزامات تصمیمگیری در آموزش و پرورش است و به نظر میرسد مدیران این دستگاه در استان قزوین باید شیوههای مناسبتری را برای تصمیمگیری اتخاذ کنند.
به گزارش ایسنا، بیان این مطلب نیز جالب توجه است که کمتر از یک هفته گذشته و در ایام روز معلم در جلسه شورای آموزش و پرورش قزوین، محمدمهدی اعلایی، استاندار انتقاداتی را به مجموعه آموزش و پرورش قزوین وارد کرد و گفت: یکی از انتظارات از مجموعه مدیریتی آموزش و پرورش استان، بهکارگیری نیروهای خوش فکر، جوان، با انگیزه و متعهد در مجموعه غنی آموزش و پرورش است که این موضوع باید تا به امروز دنبال میشد و در سال ۱۴۰۲ هم باید با تشکیل یک جمع مشخص و متخصص با مراجعه به مدارس پیگیری شود.
وی خاطرنشان کرد: استعدادهای مدیریتی و برنامهریزی خوبی در سطح مدارس استان وجود دارد ولی آنگونه که باید و شاید به ویژه در بین جوانان شناخته نشدهاند، آموزش و پرورش و مدارس یکی از مهمترین و مغفولترین مکانها برای ارتباط حاکمیت با مردم است و به همین دلیل نخبهترین افراد باید در مدارس حضور داشته باشند.
انتهای پیام