سردار سید تیمور حسینی در گفتوگو با ایسنا، درباره وضعیت نقاط حادثهخیز و پرتصادف در جادههای کشور گفـت: ابتدا باید بگویم که ایمنی یک جاده هم در پیشگیری از حادثه و هم در هنگام وقوع حادثه، نقش پررنگی را در کاهش خسارت برعهده دارد. در واقع طراحی راه و استانداردهای آن، باید به گونهای باشد که اجازه وقوع تصادف را به راننده نداده و اگر تصادفی هم اتفاق افتاد، راه باید خسارتها را به حداقل برساند و اصطلاحا راه باید بخشنده باشد.
وی با بیان اینکه حدود ۳۵۰۰ نقطه حادثهخیز در جادههای کشور وجود دارد، گفت: سال گذشته، در جلسات مشترکی که با کمیسیون راه و سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای این توافق رسیدیم که از حدوداین ۳۵۰۰ نقطه حادثهخیز، رفع خطر ۸۷۷ نقطه پُرتصادف که از سوی پلیس مورد شناسایی قرار گرفته در اولویت قرار بگیرد. در واقع در بررسیهای ما مشخص شد که درصد قابل توجهی از تصادفات در این نقاط رخ داده است.
نیاز به اعتبار ۵ هزار میلیارد تومانی برای ایمنسازی ۸۷۷ نقطه حادثهخیز ترافیکی
جانشین رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه ایمنسازی این ۸۷۷ نقطه نیازمند حدود ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار است، گفت:این اعتبار باید از طرف سازمان برنامه و بودجه پرداخت شود و سازمان راهداری هم به ما قول داد که در صورت تامین اعتبار در یک دوره دو سال تمام ایرادات را در این ۸۷۷ نقطه رفع کرده و در واقع ایمنسازی کامل در این نقاط انجام شود.
حسینی با بیان اینکه برابر اطلاع ما تا کنون این مبلغ به سازمان راهداری پرداخت نشده است، گفت: امیدواریم که تامین این اعتبار زودتر انجام شود و ما در جلسات مختلف از جمله جلسه کمیسیون ایمنیراهها این موضوع را پیگیری خواهیم کرد. مطمئناً برطرف کردن و اصلاح این نقاط، میتواند سهم قابل توجهی از تصادفات جادهای را کاهش داده و ایمنی راهها و جادههای کشور را افزایش دهد.
انجام لقگیری در چالوس و هراز
وی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت ایمنی جاده چالوس و هراز و احتمال ریزش کوه در این محورها گفت: در مواقعی مهار ریزشها تبعات زیست محیطی دارد و آسیبهای زیادی برجای میگذارد، اما با رعایت این نکات خوشبختانه در طول تعطیلات نوروزی و در چند مقطع پس از آن جاده چالوس و همچنین محور هراز ایمنسازی شده و اصطلاحا لقگیری در آن انجام شد و پس از آن هم تاکنون شاهد ریزش کوه در این محورها نبودیم.
انتهای پیام