توافق اتحادیه عرب درباره پیش‌نویس قطعنامه‌ای برای بررسی علل بحران سودان

وزرای خارجه اتحادیه عرب در نشست‌های مقدماتی امروز خود به پیش‌نویس قطعنامه‌ای برای بررسی دلایل بحران سودان و احترام کامل به حاکمیت آن دست یافتند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، وزرای خارجه اتحادیه عرب به پیش‌نویس قطعنامه‌ای برای بررسی دلایل بحران سودان و احترام کامل به حاکمیت و وحدت آن دست یافتند.

همچنین این پیش‌نویس بر تلاش برای توقف کامل و پایدار آتش‌بس در سودان و نیز رد هرگونه دخالت خارجی و تشکیل گروه‌ ارتباطی جهت کار برای حل بحران تاکید دارد.

وزرای خارجه اتحادیه عرب نشست‌های فوق‌العاده‌ای را برای بررسی پرونده‌های سوریه و سودان برگزار کردند.

سخنگوی دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرد که ابوالغیط امروز پیامی از طرف گروه‌های غیرنظامی امضاکننده توافقنامه فوق‌العاده دریافت کرد که در آن رویکرد خود را درباره نقش مورد انتظار از اتحادیه برای متوقف کردن جنگ فعلی در این کشور اعلام کرد.

همچنین گروه‌های غیرنظامی در سودان در ادامه پیام خود، اتحادیه عرب را به مداخله در بحران سودان برای توقف درگیری‌ها در این کشور تشویق کردند.

به گفته سخنگوی ابوالغیط، این گروه‌های سودانی ضمن رد مداخله‌های خارجی در کشورشان و تاکید بر اینکه این دخالت‌ها نقش موثری در تشدید جنگ و گسترش دامنه آن داشته، از دبیرکل خواستند فورا با فرماندهان نیروهای مسلح (ارتش) و نیروهای واکنش سریع سودان رایزنی کرده و آنها را به توقف درگیری به عنوان اولویت اصلی تشویق کند.

همچنین این منبع افزود، گروه‌های غیرنظامی سودان از ابوالغیط خواستند از انتقال به روند سیاسی که به توافق تمامی طرف‌ها درباره تدابیر قانونی جدیدی ختم شود که بر اساس آنها حاکمیت غیرنظامی ایجاد شد، حمایت کند تا برنامه اصلاحی در مدت انتقالی کوتاهی اجرا شده و به برگزاری انتخابات عمومی و دریافت امدادرسانی‌های کشورهای عربی جهت مقابله با فاجعه انسانی در درون و بیرون شهر خارطوم منجر شود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402021710434
  • خبرنگار : 71496