معاون استاندار:

اولویت های پژوهشی باید پاسخگوی چالش‌های استان سمنان باشد

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس کارگروه آموزش و پژوهش استان سمنان با اشاره به الزام دستگاه ها به ارائه اولویت های پژوهشی ظرف دو هفته آینده گفت: اولویت های پژوهشی استان در سال ۱۴۰۲ باید پاسخگوی چالش‌های استان باشد.

احمد ریواده ۱۷ اردیبهشت در جلسه کارگروه آموزش و پژوهش استان اظهار کرد: باید اولویت پژوهش استان در سال ۱۴۰۲ حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه توسط دستگاه‌های اجرایی به کارگروه جهت طرح در شورای برنامه ریزی ارائه شود و تا پایان اردیبهشت ماه در اختیار پژوهشگران و دانشگاه‌ها قرار گیرد.

وی به اهمیت فعالیت های پژوهشی در استان پرداخت و افزود: با عنایت به ابلاغ دستورالعمل بند (ج) و بند (ه) تبصره ۹ قانون بودجه ۱۴۰۲ دستگاههای اجرایی از کلیه ظرفیت های قانونی بودجه برای اجرای اولویت های پژوهشی استان استفاده نمایند.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به بسترهای فراهم شده برای مهارت آموزی در استان تصریح کرد: در همین راستا و به منظور مهارت آموزی و آموزش دانشجویان مقطع کارشناسی و به منظور توجه ویژه تر به آموزش های مهارت محور، مدرسه اشتغال در پارک علم و فن آوری راه اندازی شده است.

ریواده با اشاره به ظرفیت های بالای مدارس اشتغال تاکید کرد: مدرسه اشتغال نسبت به همکاری و ارتباط با کارآفرینان و صنایع در قالب بورس صنعت برای اشتغال فارغ التحصیلان اقدام کند. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان همچنین گفت: طرح دستیار فناوری برای حمایت و پشتیبانی از دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری در پارک علم و فن آوری راه اندازی گردیده است.

این عضو ارشد کارگروه آموزش و پژوهش استان با اشاره به برنامه ریزی برای اجرای طرح پشتیبانی از ایده ها افزود: هدف پارک علم و فن آوری استان از ایجاد طرح پشتیبانی از ایده ها ،حمایت از دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دیگر فعالان این بخش است که با بخش صنعت همکاری می کنند.
 انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۸:۴۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402021710096
  • خبرنگار :