مهدی پارسی در گفت وگو با ایسنا- با اشاره به اهمیت بزرگراه در توسعه این استان اظهار کرد: هم مرزی این استان با کشورهای پاکستان و افغانستان در شرق از یک سو و دسترسی به آبهای آزاد دریای عمان در جنوب از سوی دیگر بهرهمندی از منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار، منطقه ویژه اقتصادی سیستان و بازارچههای مرزی در طول نوار مرزی راه را برای نقش آفرینی استان در تجارت، ترانزیت خارجی و مبادلات مرزی فراهم ساخته است اما راههای این خطه به ویژه محور چابهار- میلک در تراز این میزان ترانزیت نیست و برای تسهیل در تجارت توسعه شبکه بزرگراهی استان حائز اهمیت است.
وی ادامه داد: در این راستا با پیگیری های این اداره کل در افزایش اعتبارات، از سال ۹۷ تاکنون در این محور مهم ارتباطی سیستان و بلوچستان ۵۷ کیلومتر بزرگراه به همراه پل نهراب به بهره برداری رسیده است.
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه از مجموع ۲۰۰ کیلومتر محور زابل ـ زاهدان تاکنون ۱۴۹کیلومتر آن دو بانده شده است، افزود: این اداره بنا دارد در صورت تامین منابع مالی مورد نیاز بیش از ۵ هزار میلیاد ریالی ۲۰ کیلومتر بزرگراه را به همراه پل شیله در این محور پرتردد و ترانزیتی استان تا پایان سالجاری به بهره برداری برساند.
پارسی تاکید کرد: در مجموع با توجه به نقش مهم بزرگراه زابل- زاهدان در توسعه بندر شهید بهشتی چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور، کمک به توسعه سواحل مکران، اتصال کشورهای آسیای میانه و افغانستان به آبهای آزاد و همچنین ایجاد بستر مناسب برای توسعه و رشد اقتصادی سیستان و بلوچستان این اداره کل با بکارگیری همه ظرفیت های استانی و ملی تلاش دارد تا حدود دو سال آینده این پروژه را به اتمام برساند.
انتهای پیام