نصب بیش از ۱۵۰ دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه‌های مجاز آب در استان اردبیل

نماینده مجری طرح احیا و تعادل بخشی شرکت آب منطقه ای اردبیل از عملیات انسداد ۱۲۰ حلقه چاه غیرمجاز و نصب بیش از ۱۵۰ دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه‌های مجاز در سال گذشته در سطح استان اردبیل خبر داد.

داور بستام ۱۴ اردیبهشت در جمع خبرنگاران گفت: در طول سال ۱۴۰۱ همچنین بیش از ۱۵۰ دستگاه کنتور هوشمند و حجمی بر روی چاههای مجاز در سطح استان نصب شده است.

وی از تقلیل منصوبات ۷۶ حلقه چاه مجاز در سال گذشته در سطح استان خبر داد و افزود: با این اقدام بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار مترمکعب در مصرف آب صرفه جویی بعمل آمده است.

بستام با اشاره به تداوم عملیات انسداد چاههای غیرمجاز در سطح استان عنوان کرد: طبق برنامه ریزی بعمل آمده امسال نیز ۱۰۰ حلقه چاه غیرمجاز شناسایی شده با همکاری دستگاه قضایی و انتظامی استان مسدود می شود.

نماینده مجری طرح احیا و تعادل بخشی شرکت آب منطقه ای اردبیل همچنین اظهار کرد: عملیات نصب کنتورهای هوشمند و حجمی نیز طبق برنامه ریزی بعمل آمده و در راستای اجرای ماده ۱۲ قانون توزیع عادلانه آب بر روی چاههای دارای توان آبدهی بالا و اضافه برداشت نصب خواهد شد و به همین منظور طبق تفاهم نامه با بانک کشاورزی استان، مشترکین متقاضی کنتور می توانند از تسهیلات بدون سود بهره مند شوند.

بستام همچنین یادآور شد: امسال برق مشترکین دارای اضافه برداشت در راستای جلوگیری از این اقدام و حفاظت و صیانت از منابع آب قطع می شود.

وی همچنین با اشاره به فعالیت ۲۲ اکیپ گشت و بازرسی از منابع آب در سطح استان یادآور شد: به همت این اکیپ ها سال گذشته بیش از ۲۷۶ دستگاه موتور پمپ که اقدام به برداشت غیرمجاز از منابع آب سطحی کرده بودند، توقیف شد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۱
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402021408537
  • خبرنگار :