آیتالله سیدحسن عاملی، ۱۳ اردیبهشت در دیدار بار اعضای ستاد بزرگداشت مقام معلم و ستاد عقیدتی سیاسی سپاه استان اردبیل اظهار کرد: با آموزش معلم است که عرق ملی و احساس جمعی درست می شود و انسان ها مبتلی به فاجعه مال راکد نمی شوند. طبق روایت درد مال راکد در روز قیامت از هر دردی بیشتر است رکود مال به این است که انسان ثروت خود را در بانک، در املاک، در دلار و سکه حبس کند از برکت نفس معلم است که یک تولید کننده به جای خارج کردن سرمایه خود از کشور، میگوید التهاب بازار را تحمل میکنم، حق بیمه کارگر را تحمل می کنم بحران کارگری را تحمل می کنم ، تبعات تحریم را تحمل می کنم، سوء ادب و سوء تدبیر بعضی از مدیران را تحمل می کنم، اما عزت کارگر را تامین می کنم سود اصلی من این است که ۸۰۰ کارگر در کنار سفره من بنشینند، عزت جوان ها تامین و نهاد مقدس خانواده برای جوانان شکل بگیرد، خانواده یعنی کانون عفت و کانون پایه گذاری نسل صالح و سالم، به نظر من کارفرمایان بزرگ طلایهداران حرکت فرهنگی هستند. کسی که سرمایهگذاری میکند کار فرهنگی انجام میدهد چون بسیاری از ناهنجاریهای جامعه تظاهری از فقر و نداری است. گاهی من فرد بیکاری را به یک مجتمع صنعتی معرفی میکنم تا اشتغال او درست شود فرد بیکار به محض اشتغال در آن مجموعه صنعتی مرخصی میگیرد چرا؟ چون مقدمه ازدواج او فراهم گردیده است، چنین توفیقی برای یک کارفرما هزاران بار از نماز امثال من بالاتر است.
وی در مقام بیان مطالبه از آموزش و پرورش گفت: اول مطالبه ما تقویت بنیه علمی در آموزش و پرورش است. قدرت مدیریت باید در این عرصه خود را نشان دهد. دشمن موضوع مسمومیت ها را ایجاد کرد تا به بنیه علمی کشور ضربه بزند آینده ما در گرو علم و پیشرفت های علمی است باید علم به ثروت تبدیل شود، در روزگار ما عرصه های بسیار پر برکت برای تولید ثروت درست شده است حتی بالاتر از نفت، اصل ثروت در بذر و ژن است با تغییرات ژنتیکی ثروت های محیرالعقول تولید کردند.
عاملی افزود: دومین مطالبه، تقویت بنیه اخلاقی دانش آموزان است. دانش آموزان شایسته است آراسته به ادب و نزاکت باشد هنگام بیدار شدن و موقع خداحافظی دست و صورت والدین خود را ببوسند وقتی یک جوان در آینده در دوراهی ها قرار بگیرد اگر از ابتداء با نگاه هیبت به پدر خود نگاه کند در این دوراهی ها و اضطراب ها شدیداً به مشورت احتیاج دارد و به حرف پدر و مادرش گوش خواهد داد.
امام جمعه اردبیل گفت: توجه شود که گاهی انسان در حالت ثانوی قرار می گیرد در حالت اولیه همه چیز تامین است اما در حالت ثانوی کمبودها فرد و جامعه را فرا می گیرد در چنین شرایطی ما نباید مصالح کلان جامعه ، ملت و دین خود را فدای کمبود ها بکنیم یک معلم عزیز باید از جهت نیاز مادی تامین گردد اما اگر به این نقطه آرمانی نرسیدیم اقتضای آن کوتاهی در مسئولیت نیست. حقوق نمایندگان ولی فقیه در مراکز استان ها که از طرف مقام معظم رهبری پرداخت می شد سال های متمادی مبلغی بود که هیچ کس آن را باور نمی کند، به همین جهت آنها غالباً با پول منبر زندگی خود را تامین می کردند و می کنند حال در چنین شرایطی نباید لطمه به مسئولیت آرمانی بخورد. در شرایط ثانویه یک انسان متعهد نباید مصالح کلان را رها کند و در یک کلمه نباید روی عزت کشور و شرف ملت، مصالحه شود و صد البته باید تمام مسئولین تلاش کنند که هیچ وقت شرایط ثانوی در کشور پیدا نشود.
عاملی تصریح کرد: امامان ما با دقت تمام به فقه اهل سنت نگاه کرده اند تا اگر انحرافی پیدا شد تذکر دهند برای همین است که میگویند فقه شیعه حاشیه بر فقه اهل سنت است موسی بن جعفر(ع) چرا هارون را تایید نکرد و ۱۱ سال در زندان ماند؟ این حاشیه بر فقه اهل سنت است چون میخواست دین خالص را نشان بدهد دین هیچ گاه نمی گوید اطاعت از حاکم جائر واجب است امام حسین چرا به کربلا آمد؟ چون خواست بگوید دین امضاء نمیکند که اطاعت از حاکمیت جائر واجب است. ببینید چقدر خوب و عالی در شرایط ثانویه به وظیفه خود عمل کرده اند. سومین مطلبی که از آموزش و پرورش می خواهیم بصیرت سیاسی است، در جنگ روحی و روانی که با هزاران کارشناس خبره این جنگ و با بیش از ۲۰۰ کانال هوایی و هزاران سایت جرار شکل گرفته دانش آموزان عزیز ما باید پناهگاه خوبی داشته باشند و الا قطعاً در زمین دشمن بازی می کنند این پناهگاه جز آموزش و پرورش و معلمین عزیز جای دیگری نیست دشمن با سوار بر امواج با افکار و اندیشه های بسیار خطرناک که حتی بعضی از آنها از بمب اتمی هم خطرناک تر است وارد خانه های ما و وارد زندگی دانش آموزان ما شده است اگر دنبال نمره قبولی برای مدیران آموزش و پرورش هستیم باید این عرصه را محک قرار دهیم.
انتهای پیام