مدیرکل آموزش و پرورش قم:

هدف از رتبه بندی فرهنگیان ارتقای کیفیت فرایند تعلیم و تربیت است

مدیرکل آموزش و پرورش قم اظهار کرد: هدف از رتبه بندی فرهنگیان ارتقای کیفیت فرایند تعلیم و تربیت است که بعد از اثبات و استقرار این طرح استمرار آن در آینده با رسیدگی به اعتراضات فرهنگیان در حال اجرا می‌باشد.

علیرضا رحیمی شامگاه سه شنبه ۱۲ اردیبهشت طی سخنانی در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید والامقام استاد مرتضی مطهری و ادای احترام به روان پنج هزار شهید فرهنگی در کشور و تبریک ایام هفته بزرگداشت مقام معلم، تصریح کرد: هفته معلم فرصتی دو جانبه است که مخاطب آن هم فرهنگیان و هم جامعه هستند، چرا که با وجود پوشش ۹۹ درصدی دانش آموزان در استان همه آحاد جامعه به نحوی در ارتباط با مسائل آموزشی و پرورشی هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش قم در همین راستا افزود: یکی از اهداف بزرگداشت مقام معلم در این ایام، بازنگری معلمین نسبت به عملکرد خود در ابعاد مختلف تخصصی، علمی، اعتقادی و اخلاقی است.

وی با بیان جملاتی از مقام معظم رهبری «مد ظله العالی» در دیدار با فرهنگیان مبنی بر نقش راهبردی آموزش و پرورش در گذر از پیچ های دشوار در کشور، تاکید کرد: همه ساله، برپایی این دیدار با شکوه فرهنگیان با مقام ولایت نشان از شانیت و جایگاه معلم و اهمیت تعلیم و تربیت در کشور می باشد.

رحیمی با ارائه توضیحاتی در خصوص فرایند انتخاب معلم نمونه در استان، گفت: فرآیند انتخاب معلمین نمونه دارای شاخص های عمومی مثل مدرک تحصیلی، سابقه کاری و شاخص های تخصصی مثل تالیفات، تحقیقات و ارزشیابی فرهنگیان بوده است که بر همین اساس ۴۰ نفر در مرحله استانی انتخاب که از این میان ۴ نفر به مرحله کشوری راه پیدا کرده اند.

رحیمی یادآور شد: برنامه های متنوعی برای هفته بزرگداشت مقام معلم در نظر گرفته شده که از ۱۱ اردیبهشت ماه با تجدید بیعت فرهنگیان بر سر مزار معلم شهید مرتضی مطهری در حرم مطهر حضرت معصومه (س) آغاز گردیده است که یکی از ویژه برنامه های این ایام که با در نظر گرفتن تکریم مقام معلم در حال انجام است، پویش "معلمم سلام" است که آحاد جامعه در قشر های مختلف با رسیدن نزد معلمین خود این مقام ارزشمند را ارج می نهند.

مدیرکل آموزش و پرورش قم تصریح کرد: سال جاری برای اولین بار نظرات دانش آموزان در انتخاب معلمین نمونه تاثیرگذار بوده است که علاوه بر آن ارزیابی سالیانه معلمین بر اساس سال تحصیلی توسط مافوق آنان انجام می‌گیرد.

وی در خصوص به کار گیری فضای مجازی در آموزش و پرورش تاکید کرد: فضای مجازی ابزاری است که در آموزش و پرورش به کمک معلم می آید ولی صرفا مبنای کار قرار نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه مسائل مربوط به معیشت فرهنگیان استان یک موضوع داخلی بوده و می‌بایست از رسانه ای شدن این فرایند و پیوند آن با فعالیت های فرهنگیان در کلاس های درسی جلوگیری شود، اظهار کرد: هدف از رتبه بندی فرهنگیان ارتقای کیفیت فرایند تعلیم و تربیت است که بعد از اثبات و استقرار این طرح استمرار آن در آینده با رسیدگی به اعتراضات فرهنگیان در حال اجرا است.

رحیمی با ارائه گزارشی از وضعیت نیروی انسانی در استان با اشاره به فعالیت ۱۷هزار فرهنگی و وجود ۵ هزار نفر معلم بازنشسته در استان، عنوان کرد: کمبود معلم در سال قبل با برنامه ریزی های انجام شده و استفاده از ظرفیت های گوناگون مسائل آموزشی را با مشکل خاصی رو به رو نکرده است و امسال با ورود ۸۰۰ نفر در طرح ماده ۲۸ و ۴۰۰ نفر به عنوان دانشجو معلمان در دانشگاه فرهنگیان مسائل تعلیم و تربیت پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۸
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402021308100
  • خبرنگار : 50455