استاندار اردبیل:

مراکز دانشگاهی در تهیه برنامه‌های توسعه استان اردبیل همکاری کنند

استاندار اردبیل گفت: مراکز دانشگاهی باید راهکارهای لازم در کنار آسیب شناسی برای توسعه استان را ارائه کنند.

سیدحامد عاملی ۱۲ اردیبهشت در آیین بزرگداشت مقام شامخ معلم و تجلیل از سرآمدان آموزشی دانشگاه محقق اردبیلی ضمن تبریک روز معلم اظهار کرد: معلم حامل علم و عشق به انسان ها و سرنوشت انسان ها است و این عشق مایه رشد و پیشرفت انسان ها می شود.

عاملی بیان کرد: در دنیا نگاه به مقوله آموزش نگاه بزرگ و موثری است و هر جامعه ای به درجه پیشرفت رسیده و زندگی خوبی برای ملت‌ها فراهم کرده توجه به مقوله آموزش را بسیار جدی گرفته‌اند.

استاندار اردبیل تصریح کرد: آموزش های رسمی اصلی ترین و موثرترین مقوله ای است که در سرنوشت انسانها و کشورها تاثیر دارد و آموزش باید بیش از پیش به جایگاه واقعی خود نزدیک شود.

وی گفت: مهمترین و اصلی‌ترین سرمایه ملت‌ها در مراکز آموزشی تولید می شود و مهمترین منبع در دنیا منابع انسانی و اصلی‌ترین منبع خلق ثروت، تولید علم و دانش توسط منابع انسانی آموزش‌دیده و خلاق و مبتکر آن جامعه است.

عاملی ادامه داد: اصلی‌ترین مرکز تولید ثروت مجموعه دانشگاه و آموزش و پرورش است و رسالت اصلی مجموعه علمی و دانشگاهی در تولید سرمایه‌های ثروت‌ساز برای آینده کشور و ملت است.

استاندار اردبیل اظهار کرد: تضارب آرا در دانشگاه ها دیده می شود و شهید مطهری محصول تضارب آرا بود، بحث علم و عشق و علاقه به سرنوشت انسان ها ویژگی اصلی شهید مطهری بود و اگر اندیشه‌ای متفاوت بود خودش را در مقابل آن قرار داده و مبانی فکری خودش را تقویت کرده و در خدمت آینده کشور و ملت گام برمی‌داشت.

عاملی افزود: مرزهای علمی همانند مرزهای سیاسی حصاربردار نیست و مرزهای فکری به گستره جهان است و اگر میخواهیم از مبانی فکری، علمی و فرهنگی خودمان دفاع کنیم باید خودمان را در برابر تضارب آرا قرار دهیم و به تولید فکر و تقویت مبانی خودمون و دفاع از مبانی فکری، اعتقادی و فرهنگی گام برداریم.

استاندار اردبیل اظهار کرد: در تلاشیم با اتمام بخشی از پروژه های تاثیرگذار مسیر پیشرفت توسعه استان را هموار کنیم و در حوزه دانشگاهی باید راهکارهای لازم در کنار آسیب شناسی برای توسعه استان ارائه شود تا بتوانیم با شناخت کامل برای پیشبرد برنامه‌های توسعه استان گام برداریم.

عاملی در پایان صحبت‌های خود گفت: برای توسعه و پیشرفت استان علاوه بر تکمیل زیرساخت‌های استان نیاز به شکل گیری گفتمان ها نیز داریم تا بتوانیم مشکلات ساختاری را مرتفع نماییم.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۵
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402021207033
  • خبرنگار : 50615