به گزارش ایسنا، آمار استاتیستا نشان داد سهم بینگ از بازار جست و جوی جهانی، از ژانویه سال ۲۰۱۵ تا مارس سال ۲۰۲۳، به ۸.۲۳ درصد و سهم یاهو به ۲.۴۴ درصد رسید.
گوگل در بازار جهانی
از زمان معرفی موتور جستوجوی گوگل (Google Search) در سال ۱۹۹۷، این شرکت بازار جستوجو را تحت سلطه داشته است، در حالی که سهم ابزارهای جستوجوی دیگر، تقریبا ناچیز بوده است. عمده درآمد گوگل از تبلیغات است. آلفابت (شرکت مادر گوگل) یکی از بزرگترین شرکتهای اینترنتی جهان تا سال ۲۰۲۲ بوده و ارزش بازارش به ۱.۳ تریلیون دلار رسیده است. این شرکت همچنین خدماتش را به ایمیل، ابزارهای بهرهوری، محصولات سازمانی، دستگاههای موبایل و حوزههای دیگر گسترش داده است. در نتیجه گوگل، یکی از پردرآمدترین شرکتهای اینترنتی به شمار میرود.
استفاده از موتور جستوجو در کشورهای مختلف
گوگل پراستفادهترین موتور جستوجو در سراسر جهان است. اما در بعضی از کشورها، موتورهای جستوجوی دیگری هستند که پیشتاز بوده یا تا حدودی با این سرویس جستوجوی آمریکایی رقابت میکنند. تا سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲، بیش از ۶۲ درصد از کاربران اینترنت در روسیه از یاندکس استفاده کردند در حالی که کاربران گوگل حدود ۳۶ درصد بودند. در چین، بایدو، پراستفادهترین موتور جستوجو بوده و حدود ۸۶ درصد از کاربران اینترنت در این کشور به آن دسترسی دارند.
در کشورهای دیگر مانند ژاپن و مکزیک، مردم تمایل دارند از یاهو در کنار گوگل استفاده کنند. در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲، حدود ۵۶ درصد از پاسخ دهندگان در ژاپن گفتند در چهار هفته گذشته از یاهو استفاده کردند. همان سال، بیش از ۲۷ درصد از کاربران در مکزیک گفتند از یاهو استفاده کردهاند. موتور جستوجوی بینگ مایکروسافت، دومین موتور جستوجوی محبوب در انگلیس پس از گوگل است.
انتهای پیام