امام جمعه بخش مرکزی یزد؛

در آستانه تله جمعیتی هستیم

نائب رییس شورای حوزه های علمیه استان یزد تاکید کرد: در آستانه تله جمعیتی قرار داریم به طوری که اگر کشوری در تله جمعیتی قرار بگیرد، سال‌ها طول می‌کشد تا خودش را از این مسئله خارج کند.

حجت الاسلام «سیدمحمد کاظم مدرسی» با بیان این که اهدای جایزه به فرزند آوران برتر در استان یزد اقدامی بسیار خوب است و به شیوه های گوناگون دیگری نیز باید مورد توجه باشد، ‌اظهار کرد: یکی از مسائل مهمی که به آن باید توجه کنیم، این است که در آستانه تله جمعیتی قرار داریم به طوری که اگر کشوری در تله جمعیتی قرار بگیرد سال ها طول می‌کشد تا خودش را از این مسئله خارج کند لذا قبل از این که گرفتار این تله شویم باید مردم و مسئولان برنامه ریزی خرد و کلان داشته باشند.

وی با بیان این که بعضی شهرستان ها مثل تفت از شهرستان های پیر کشور هستند و آمارهای مربوطه در آنها کاهش قابل توجهی دارد، گفت: ازدواج و فرزند آوری را باید دریابیم اما در این خصوص،‌ یکی از موانع موجود، تامین مسکن مناسب برای خانواده هاست.

این مسئول افزود: خانه‌های کوچکی که برای فرزند آوری مناسب نیست باید از سیاست دولت حذف شود و سیاست گذاری را با خانه های فضای باز در نظر بگیرد البته از مسئولان برای تامین خانه های ویلایی تشکر می‌کنیم فقط حتما باید هر چه زودتر عملیاتی شود.

مدرسی با اشاره به این که فرزند آوری از ناحیه دیگری مورد تهاجم است،‌ گفت: از نظر تبلیغاتی نیز این مقوله مورد تهاجم است البته در صدر اسلام نیز روایت های زیادی به ویژه در دوران امام سجاد(ع) داریم.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به هزینه های بالای تحصیل نیز یادآور شد:‌ دولت باید این مسئله را نیز مورد توجه داشته باشد که امروزه هزینه های آموزش و پرورش و دانشگاه بسیار بالاست و باید این هزینه ها را کاهش دهند.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: مردم باید ازدواج و فرزند آوری را اصل بدانند و دولت نیز باید با برگزاری مراسم های آیینی مختصری در ترویج این امر بکوشد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۷:۱۲
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402020904919
  • خبرنگار : 50214