به گزارش ایسنا، در این نشست مهدی علیزاده با تاکید بر نقش مهم حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوسرانی در تسهیل تردد شهروندان و کاهش استفاده از خودروی شخصی و کاهش آلودگی هوا، از همکاری های صورت گرفته جهت تسریع در اخذ معاینه فنی اتوبوس ها قدردانی کرد و گفت: با هدف افزایش ضریب ایمنی و با توجه به عمر بالای ناوگان هر سه ماه یک بارهمه اتوبوس ها برای فعالیت در خطوط ملزم به دریافت معاینه فنی هستند.
وی با اشاره به برنامهها و اقدامات انجام شده اتوبوسرانی تهران برای تقویت ناوگان افزود: براساس برنامهریزیهای انجام شده در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲، پانصد دستگاه اتوبوس به ناوگان حملونقل اضافه می شود و تا پایان سال نیز این میزان به ۲۰۰۰ دستگاه خواهد رسید.
علیزاده با تاکید بر حمایت از تولیدات داخلی در تأمین و توسعه ناوگان ادامه داد: فاز نخست نوسازی اتوبوسرانی تهران هفته گذشته با رونمایی از ۴۰ دستگاه از این ناوگان اجرایی شد.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در خصوص برنامه تعمیرات و بازسازی اتوبوس ها نیزخاطر نشان کرد: انشاءالله تا پایان شهریورماه سال جاری، ۵۰۰ دستگاه اتوبوس اورهال شده و وارد سیستم ناوگان حملونقل عمومی خواهد شد و امیدواریم دولت نیز به تعهدات خود در ارتباط با اتوبوسهای جدید پایتخت عمل کند.
شادی مالکی، مدیرعامل ستاد معاینه فنی نیز با اشاره به این موضوع که حل معضل آلودگی هوا در شهر تهران نیازمند همکاری تمامی دستگاههای تصمیم ساز است، گفت: شهر تهران از بضاعت ۳ مرکز معاینه فنی مختص خودروهای سنگین برخوردار بوده که دو مرکز در توقفگاه های شرکت واحد واقع شده اند.
وی افزود: مدیریت شهری نسبت به سلامت فنی و ایمنی ناوگان حمل و نقل عمومی دغدغه مند بوده و از سنوات گذشته زیر ساخت های لازم برای معاینه فنی تمامی اتوبوسهای شرکت واحد را ایجاد کرده است.
بر اساس گزارش سایت شهر، در پایان این نشست مقرر شد با مشارکت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران و شرکت واحد اتوبوسرانی، معاینه فنی اتوبوس های بخش خصوصی این شرکت در مراکز شهر تهران انجام شود.
انتهای پیام