رئیس هیئت سوارکاری گلستان عنوان کرد:

آغاز رقابت‌های اسبدوانی کورس بهاره گنبدکاووس/ جزئیات برگزاری مسابقات پرش با اسب گرگان

رئیس هیئت سوارکاری استان گلستان از آغاز مسابقات فصل بهاره اسبدوانی گنبدکاووس خبر داد و گفت: در هفته نخست این رقابت‌ها ۱۷۶ راس اسب حضور دارند.

ناصر رزاقیان امروز پنج‌شنبه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه رقابت‌های اسبدوانی شهرستان گنبدکاووس از قدمت و اهمیت خاصی برخوردار است، اظهار کرد: با فرا رسیدن سال جدید، هفته نخست مسابقات اسبدوانی فصل بهاره گنبدکاووس روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۷ و ۸ اردیبهشت ماه در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه روز نخست از هفته اول این مسابقات از ساعت ۱۲ ظهر امروز آغاز می‌شود، ادامه داد: تا لحظاتی دیگر تعداد ۸۷ راس اسب از نژادهای ترکمن، دوخون و تروبرد در ۸ دور و در مسافت‌های هزار و یک‌هزار و ۲۰۰ متر به رقابت خواهند پرداخت.

رئیس هیئت سوارکاری استان گلستان به شرکت ۸۹ راس اسب در روز دوم این مسابقات اشاره و خاطرنشان کرد: جایزه نقدی به میزان ۷ میلیارد و ۹۱۱ میلیون ریال برای روز نخست و ۸ میلیارد و ۷۰۴ میلیون ریال در روز دوم پاداش مالکین، مربیان و چابکسواران اسب‌های برتر این هفته خواهد بود.

رزاقیان در ادامه از برگزاری مسابقات پرش با اسب در استان گلستان خبر داد و تصریح کرد: رقابت‌های مذکور تحت عنوان "یادواره شهدا" توسط هیئت سوارکاری شهرستان گرگان با همکاری فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی ایران، اداره کل ورزش و جوانان و هیئت سوارکاری استان گلستان در مجموعه ورزشی شکوه طبیعت برگزار می‌شود.

این مقام مسئول زمان برگزاری مسابقات را ساعت ۱۳ ظهر روز جمعه ۱۵ اردیبهشت ماه عنوان کرد و افزود: مسابقات مذکور در دو بخش تشویقی و مبتدی برگزار می‌شود که آخرین مهلت ثبت‌نام از علاقمندان پایان وقت اداری ۱۲ اردیبهشت ماه خواهد بود.

به گزارش ایسنا، سال ۱۴۰۱ کورس اسبدوانی گنبدکاووس در فصل پاییزه - زمستانه به مدت ۱۹ هفته و در میان استقبال پرشور علاقمندان برگزار شد.

گفتنی است، مجتمع سوارکاری گنبدکاووس از قدیمی‌ترین مجتمع‌های کشور بوده که در سال ۱۳۴۰ با هدف برگزاری مسابقات سوارکاری داخلی و خارجی راه‌اندازی شده و شامل سوئیت اقامتی، اصطبل، صندلی تماشاگران، پیست مجهز و عالی، رستوران، استخر و پارکینگ است.

این مجموعه در تاریخ ۲۱ فروردین ۱۳۹۵ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402020703514
  • خبرنگار : 50039