دبیر کارگروه رصد و منابع وزارت آموزش و پرورش:

نیمی از بازماندگان از تحصیل به چرخه تحصیل بازگشته‌اند

دبیر کارگروه رصد و منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: طی شش ماهه گذشته نیمی از بازماندگان از تحصیل را به چرخه تحصیل بازگردانده‌ایم.

حسین الله وردی، امروز(هفتم اردیبهشت) در نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه، با اشاره به شکل گیری قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: یکی از اهداف مهم شکل گیری این قرارگاه با ۹ کارگروه، کاهش فاصله کیفی و کمی تربیت و تعلیم در مناطق کم برخوردار با مناطق برخوردار است.

وی ادامه داد: در این راستا تلاش می کنیم تا از ظرفیت گروه های جهادی، مردمی و خیرین استفاده کنیم و وزارت آموزش و پرورش در این میان نقش تسهیل گری خواهد داشت.

دبیر کارگروه رصد و منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این قرارگاه برای سال گذشته و امسال حدود ۵۰ برنامه در نظر گرفته، افزود: از جمله این برنامه ها می‌توان به شناسایی، جذب و آموزش بازماندگان از تحصیل اشاره کرد که مخاطبین آن کودکان و نوجوانان شش تا ۱۷ ساله هستند.

وی تصریح کرد: حدود ۴۱ هزار بازمانده از تحصیل در کشور وجود دارد که در این برنامه برای هرکدام از بازماندگان یک نفر را مسئول قرار می‌دهیم تا ظرف مدت یک هفته او را به چرخه آموزش بازگرداند و اگر نتواند این کار را انجام دهد، فرد دیگری را مسئول این کار قرار می‌دهیم.

الله وردی تاکید کرد: طی شش ماهه گذشته نیمی از بازماندگان از تحصیل را از طریق همین برنامه به چرخه تحصیل بازگردانده‌ایم.

وی در ادامه یکی دیگر از برنامه‌های این قرارگاه را راه اندازی گروه‌های خیرین دانش آموزی در حدود ۱۰ هزار مدرسه کشور عنوان کرد و گفت: طبق این برنامه در هر مدرسه یک  گروه خیرین متشکل از معلم ها، دانش آموزان و والدین تشکیل می شود که در بحث نظافت، رنگ آمیزی و دیگر خدمات مورد نیاز مدرسه پای کار می‌آیند.

به گفته این مسئول، این برنامه می تواند به توسعه فرهنگ کار خیر و مشارکت در کشور کمک کند.

دبیر کارگروه رصد و منابع وزارت آموزش و پرورش به اجرای طرح شهید عجمیان هم در قالب برنامه های این قرارگاه اشاره کرد و گفت: در این طرح، بهسازی و شاداب سازی محیط مدارس کم برخوردار در دستور کار قرار گرفته که با کمک نیروهای جهادی آن را اجرایی می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در این طرح، تجهیزات و ابزارهای اولیه مورد نیاز مدارس کم برخوردار در ۲۰۲۰ محله حاشیه نشین کشور شناسایی و برای رفع آنها اقدام می شود.

به گزارش ایسنا، سلمان محمدی مدیرکل آموزش و پروش استان کرمانشاه نیز در این نشست بااشاره به پائین بودن سرانه اردوبری دانش آموزان کرمانشاه، اظهار کرد: متاسفانه فضای اردوگاه های دانش آموزی در استان کافی نیست و تنها دو اردوگاه داریم که این شرایط موجب شده برخی از مدارس که تقاضای اردوی دانش آموزی دارند، باید چندماه در صف بمانند.

وی تاکید کرد: بسیاری از استانها اردوگاه های کشوری دارند که باعث می شود میزبانی اردوهای دانش آموزی را در سطح  کشور بگیرند، اما متاسفانه ما چنین اردوگاهی را در کرمانشاه نداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن فرهنگیان فاقد مسکن در استان، اظهارکرد: باتوجه به دغدغه مسکن بخشی از فرهنگیان کشور از سال ۱۳۹۸ تاکنون پیگیریهایی برای ساخت مسکن برای آنها انجام شده که یکی از آنها تفاهم نامه همکاری بین وزارت آموزش و پرورش و راه و شهرسازی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: در استان کرمانشاه طی چندسال گذشته حدود ۶۹۹۷ نفر از فرهنگیان استان در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۱۷۸۷ نفر تائید نهایی شدند، اما هنوز زمینی برای احداث مسکن به آنها اختصاص پیدا نکرده است.

 یاسر کرمی معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز بااشاره به وضعیت خوب سواد آموزی در کرمانشاه، اظهار کرد: نهضت سواد آموزی استان طی سال گذشته رتبه برتر کشور را بدست آورد و در شاخص های ۲۱ گانه رتبه های اول تا سوم را کسب کردیم.

وی تصریح کرد: طی سال گذشته سهمیه سوادآموزی که از سوی کشور برای استان در نظر گرفته شده بود کاملا محقق شد و امسال نیز در تلاشیم تا سهمیه اختصاص یافته را محقق کنیم.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه تاکید کرد: برای ریشه کنی بی سوادی در استان باید سایر دستگاه های اجرایی، فرمانداران و ائمه‌ جمعه هم همکاری داشته باشند. 

وی خاطرنشان کرد: همچنین باتوجه به اهمیت مهارت آموزی، در حال حاضر در کنار سواد آموزی با همکاری اتاق اصناف دوره های مهارت آموزی را نیز برگزار می کنیم.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402020703506
  • خبرنگار : 50184