رئیس دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد:

تحصیل بیش از ۴۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه محقق اردبیلی

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از تحصیل بیش از ۴۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد.

اسماعیل چمنی در مراسم هشتمین دوره بزرگداشت روز ملی آزمایشگاه و زادروز حکیم اسماعیل جرجانی در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: این دانشگاه دارای ۱۸۴ آزمایشگاه و کارگاه فعال است که ۴۸ نفر به عنوان کارشناس آزمایشگاه در آنها مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: نتیجه فعالیت های آزمایشگاهی سبب شده دانشگاه محقق اردبیلی در حوزه های مختلف علوم افتخارات متعددی را کسب کند.

چمنی با اشاره به اینکه دانشگاه محقق اردبیلی دارای بیش از ۱۳ هزار دانشجو است، عنوان کرد: علاوه بر این تعداد، دانشگاه محقق اردبیلی طی ماه های اخیر بیش از ۴۰۰ دانشجوی خارجی جذب کرده و حدود ۴۰۰ عضو هیات علمی و ۴۰۰ کارمند نیز در این دانشگاه مشغول فعالیت هستند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی یادآود شد: در سایه تلاش همکاران آزمایشگاهی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی در زمره دانشگاه های برتر علمی و فاخر قرار گرفته است بطوریکه در آخرین رتبه بندی تایمز با ۲۰۰ پله صعود در رتبه ۵ قرار گرفته است.

وی با اشاره به افزایش تعداد دانشمندان یک درصد برتر جهان در دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: ۵ نفر از اساتید دانشگاه محقق اردبیلی در زمره‌ دانشمندان یک درصد برتر جهان قرار گرفته اند، همچنین ۱۷ نفر از اعضای هیات علمی و پژوهشگران این دانشگاه نیز در جمع دانشمندان ۲ درصد برتر جهان قرار دارند.

چمنی با اشاره به رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه بندی  ISC نیز، گفت: در این رتبه بندی دانشگاه محقق اردبیلی در جمع ۲۵ دانشگاه جامع برتر کشور قرار دارد.

احمد آقایی رئیس انجمن تحقیقات آزمایشگاهی ایران نیز نقش سازمان های مردم نهاد علمی در توسعه علم و فناوری را بسیار مهم دانست و گفت: انجمن تحقیقات آزمایشگاهی ایران در حوزه آموزش کارشناسان آزمایشگاه ها متولی برگزاری دوره های آموزشی با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری چندین دوره مراسم بزرگداشت روز ملی آزمایشگاه و کنفرانس ملی تجهیزات و فناوری های آزمایشگاهی طی سال های اخیر، افزود: این کنفرانس سال گذشته به میزبانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد و در سالجاری نیز دانشگاه الزهرا میزبان چهارمین دوره این کنفرانس خواهد بود.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۶:۱۷
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402020703332
  • خبرنگار : 30058