عباس خطیبی درباره اتصال اردبیل به شبکه ریلی به ایسنا گفت: پروژه راهآهن میانه – اردبیل بخشی از طرح راهآهن میانه – اردبیل – پارس آباد است که با هدف اتصال استان اردبیل و عبور قطارهای مسافری، باری با مسیر ریلی ایمن و قابل اطمینان به طول حدود ۱۷۵ کیلومتر از ایستگاه زاویه در راهآهن میانه – تبریز شروع و با عبور از شهرستان کوثر وارد شهر اردبیل میشود.
وی ادامه داد: سرعت این طرح، حداکثر ۱۶۰ کیلومتر در ساعت برای قطارهای مسافری و حداکثر ۱۲۰ کیلومتر در ساعت برای قطارهای باری در نظر گرفته شده است. همچنین برای سال اول بهرهبرداری از این پروژه، ۶۰۰ هزار نفر مسافر و دو میلیون و ۵۰۰ هزار تن بار پیشبینی شده است.
معاون ساخت و توسعه راهآهن، بنادر و فرودگاههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور خاطرنشان کرد: کل هزینههای انجامشده در طرح تا کنون (شامل صورت وضعیتها، خرید مصالح، تملک، مطالعات و ...) بالغ بر ۳۷ هزار و ۵۳۱ میلیارد ریال (معادل ۳۷۵۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان) است. همچنین مجموع کل مطالبات پیمانکاران و مشاوران طرح مبلغ ۱۳ هزار و ۱۹۸ میلیارد ریال است.
خطیبی همچنین درباره میزان پیشرفت این پروژه توضیح داد: در حال حاضر درصد پیشرفت طرح در فاز بهرهبرداری در بخشهای مختلف شامل ۹۳.۶ درصد در زیرسازی، ۸۱ درصد در ساختمانی و ۶۵.۲۰ درصد در روسازی است که مجموع پیشرفت این پروژه را به ۸۸.۰۲ درصد میرساند.
انتهای پیام