به گزارش ایسنا، مرتضی دلفان آذری با بیان اینکه گلوگاههای سیلابی یا نقاط و بازههای دارای کمبود ظرفیت عبور دهی جریان سیلابی یکی از مشکلات اصلی و خطرزای شبکههای جمع آوری و هدایت آب های سطحی شهر تهران است، گفت: در هنگام بارشهای شدید بیرون زدگی آب و خسارات جانی و مالی در این نقاط و همچنین تاثیر آن بر نقاط بالادست و پایین دست محتمل است و از این رو لازم است که ایمنسازی آنها انجام شود.
وی با اشاره به کانال سیل برگردن واقع در محدوده صادقیه اظهارکرد: این کانال که به کانال سیل برگردان غرب تهران و میان رود نیز مشهور است، یکی از کانال های مهم و اصلی شهر تهران است که روانآب حاصل از حوضههای آبریز درون و برونشهری رودخانه های مهم شهر تهران از جمله درکه، فرحزاد، باکری(وسک)، تپه نیزار و شاهین-شقایق را جمع آوری و به ادامه رودخانه کن در جنوب غرب تهران تخلیه میکند.
دلفان آذری با بیان اینکه در طول این کانال 9 کیلومتری کمبود ظرفیت و نقاط گلوگاهی وجود دارد، گفت: برخی از این نقاط شناسایی و رفع شده و تعدادی دیگر از آنها هم مطابق مطالعات انجام شده پیرامون عملیاتی کردن طرح جامع جمع آوری و هدایت آبهای سطحی شهر تهران باید رفع شود. بر این اساس یکی از این نقاط گلوگاهی و خطرزا ، پارکینگ احداث شده روی کانال در محدوده پارک ارم است که علاوه بر کاهش ظرفیت کانال، احتمال سیلابی شدن و خسارات جانی و مالی برای خط متروی تهران-کرج، بزرگراه شهید فهمیده و مجموعه ارمسبز را در پی خواهد داشت.
رئیس اداره سیل و مخاطرات هواشناسی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ادامه داد: با بازدیدهای انجام شده توسط کارشناسان معاونت پیشگیری و کاهش خطر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و پیگیریهای مستمر مدیر اداره مدیریت بحران و پدافند غیر عامل منطقه 5، جلسه فنی با حضور نمایندگان مسئول و ذی ربط برگزار شد و مقرر شد ظرف مدت دو ماه عملیات تخریب و برچیده شدن پارکینگ احداثی در مجموعه پارک ارم تا قبل از شروع فصل بارش انجام شود.
انتهای پیام