رونمایی از یک ربات امدادگر در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) در مراسم رونمایی از ربات امدادگر «work@» گفت: اولین تیم رباتیک دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) برای شرکت در مسابقات ربوکاپ آزاد ایران اعزام می‌شود.

دکتر سیدعلی قاسم‌زاده در مراسم رونمایی از ربات امدادگر با نام «work@» که عصر دوشنبه چهارم اردیبهشت ۱۴۰۲ در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: اقدامات این دانشگاه در حوزه هوش مصنوعی باید تقویت شود چون با توجه به اقداماتی که تاکنون صورت گرفته هنوز نتوانسته در این عرصه حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی بیان کرد: لازم است تیم رباتیک مرکز رشد واحدهای فناور با بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاه در حوزه الکترونیک، مکانیک و کامپیوتر بتواند هرچه سریعتر مراحل رشد و ترقی را سپری کرده و پیشتازی در حوزه رباتیک را هم به توانمندی‌های دانشگاه بیافزایند.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) افزود: همواره بر این باوریم که درخشش دانشگاه در مسابقات جهانی باعث تحقق اهداف ما در خصوص برندسازی علمی، معرفی دانشگاه در سطح جهانی و جذب دانشجویان خارجی خواهد شد.

وی با اعلام حمایت همه جانبهٔ دانشگاه از اقدامات تیم رباتیک تصریح کرد: دانشگاه حمایت‌های مادی و معنوی خود را از پیشرفت و درخشش این تیم در عرصه‌های ملی و بین‌المللی دریغ نخواهد کرد و امیدواریم شاهد به ثمر نشستن زحمات دانشجویان و درخشش آن‌ها در مسابقات جهانی باشیم.

اعزام تیم رباتیک دانشگاه به مسابقات ربوکاپ ایران

به گزارش ایسنا، فرهان دائمی؛ مسئول تیم رباتیک دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) نیز در این مراسم اظهار کرد: تیم هشت نفره رباتیک دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) با استقرار در محل رشد واحدهای فناور از چهار ماه پیش فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی عنوان کرد: دانشجویان عضو تیم در رشته‌های مختلفِ مهندسی برق با گرایشات قدرت، کنترل و مخابرات، کامپیوتر و مکانیک مشغول تحصیل هستند و در بخش‌های مختلفی همچون سخت‌افزار، نرم‌افزار، پردازش تصویر و طراحی مکانیک به صورت تخصصی در ساخت ربات فعالیت می‌کنند.

مسئول تیم رباتیک دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) افزود: تیم رباتیک در تاریخ پنجم اردیبهشت ماه برای شرکت در مسابقات ربوکاپ آزاد ایران راهی دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات تهران خواهد شد و در روزهای ششم و هفتم به‌طور رسمی به رقابت با حریفان خود خواهد پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: در لیگ رباتیک، علاوه بر دانشگاه‌های سراسر کشور، رقبایی از سایر کشورها از جمله مصر، آلمان و ژاپن نیز در این مسابقات حضور دارند که ما امیدواریم ضمن کسب تجارب ارزشمند در این دوره از مسابقات، بتوانیم پرچم دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) و استان قزوین را به اهتزاز درآوریم.

دائمی تصریح کرد: ایده رباتیک «work@» از سوی ربوکاپ جهانی با هدف ساخت ربات هوشمند و به‌کارگیری آن در صنعت مطرح شد. اگرچه اکنون نیز ربات‌های بسیاری در حوزه صنعت وجود دارد اما معمولاً این ربات‌ها هوشمند نبوده و قدرت تصمیم‌گیری و انجام اقدامات متعدد را ندارند.

وی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این مسابقات ساخت ربات‌هایی است که ضمن حرکت بتوانند با استفاده از پردازش تصویر برای جابجایی قطعات مختلف، در صنعت کارایی داشته باشد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم علاوه بر رونمایی از نخستین پروژه تیم دانشجویی، اعزام و بدرقه تیم رباتیک دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) به مسابقات رباتیک ایران اُپن نیز توسط مسئولان و مدیران دانشگاه صورت گرفت.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۸:۳۱
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1402020501780
  • خبرنگار :