معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب گلستان:

خشکسالی، چاه‌های آب را از رمق انداخت/ توزیع عادلانه آب در گرگان

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب گلستان به خروج ۱۷ حلقه چاه آب از مدار بر اثر خشکسالی در استان اشاره کرد و گفت: مدیریت تأمین آب بر عهده شرکت آب و فاضلاب نیست.

داوود احمدی نصرآبادی امروز دوشنبه ۴ اردیبهشت در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب در سال گذشته ۲۶ حلقه چاه وارد مدار بهره‌برداری کرد و شرکت آب منطقه‌ای نیز در راستای تأمین آب موردنیاز مردم تلاش زیادی داشت اما در همان سال ۱۷ حلقه چاه از مدار بهره‌برداری خارج شد.

وی با بیان اینکه خروج برخی از چاه‌ها از مدار بهره‌برداری به دلیل وقوع خشکسالی و کاهش ریزش‌های جوی است، افزود:  نگهداری و پایش مستمر تأسیسات آبی در گلستان یکی از وظایف ما است که در همین راستا در سال گذشته حدود ۲۰۰ مورد عملیات در سطح استان انجام شده است.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب گلستان تأکید کرد: شرکت آب و فاضلاب گلستان در سال گذشته ۳۱۱ لیتر بر ثانیه به منابع تأمین خود اضافه کرده و حدود ۲۴ حلقه چاه را از خیرین و بخش کشاورزی اجاره کرد و حتی نیمی از خیرین بدون آنکه ریالی هزینه از شرکت آب و فاضلاب دریافت کنند بخشی و یا تمام آب چاه را در اختیار ما گذاشتند تا مشکل کم‌آبی مردم برخی شهرستان‌ها اعم از گرگان، بندرگز، گنبدکاووس و سایر شهرها کمتر شود.

احمدی نصرآبادی، مدیریت توزیع عادلانه را یکی از وظایف شرکت آب و فاضلاب گلستان برشمرد و یادآور شد: برخی از شهرها مانند گنبدکاووس و بندرترکمن مسطح هستند و بین بالاترین و پایین‌ترین نقطه آبرسانی آن‌ها، اختلاف ارتفاع وجود ندارد اما برخی از شهرها مانند گرگان و گالیکش اختلاف ارتفاع دارند.

وی اضافه کرد: بالاترین و پایین‌ترین نقطه آبرسانی در گرگان به بیش از ۵۰۰ متر می‌رسد و این مسئله می‌طلبد پهنه‌بندی انجام شود که تاکنون با وجود مشکلات متعدد، پهنه‌بندی تا حدود زیادی در سطح شهر انجام شده است.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب گلستان با بیان اینکه به گرگانی‌ها اطمینان می‌دهیم توزیع عادلانه آب در سطح شهر اجرایی شده است، خاطرنشان کرد: گرچه با وجود پهنه‌بندی باز هم بین بالاترین و پایین‌ترین نقطه آبرسانی ۵۰ الی ۶۰ متر اختلاف ارتفاع وجود دارد و کسانی که در نقاط ابتدایی پهنه و زون فشاری هستند زودتر دچار کمبود و قطع آب می‌شوند اما همه تلاش ما توزیع عادلانه آب است.

انتهای پیام

 

  • دوشنبه/ ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۸:۴۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402020401043
  • خبرنگار : 50491