در راستای پویشِ "به احترام امام رئوف می‌بخشم" انجام شد

رهایی یک محکوم به قصاص نفس در بابل

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: با تلاش اعضای شعبه‌ی صلحیِ شورای حل اختلاف و مسئولانِ اداره‌ی زندانِ شهرستانِ بابل، با اعلامِ گذشت از سوی اولیاء دم، یک محکوم به قصاصِ نفس، در راستای پویشِ "به احترام امام رئوف می‌بخشم"، فرصتِ زندگیِ دوباره‌ای یافت.

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان مازندران، حجت الاسلام و المسلمین اکبری اظهارکرد: با توجه به تاکیدات و نگاه ویژه‌ی رئیس محترمِ قوه قضائیه به تحقق مصالحه در پرونده‌های قضائی و با همت و مساعیِ مرکزِ توسعه‌ی حل اختلاف قوه قضائیه، در مناسبت‌های مذهبی، پویش‌های خوبی به شکل سراسری یا استانی، درسراسر کشور اجرا شده که در اجرای این پویش‌ها زمینه‌ی آزادیِ تعدادِ زیادی از زندانیان و نیز مختومه‌شدنِ پرونده‌های زیادی فراهم شد.

وی افزود: امیدواریم به برکت عید سعید فطر، زمینه‌ی آزادی زندانیان بیشتری فراهم شود. البته ضروری است عموم مردم، در حد توانِ خویش و به انحای مختلف، در بسط و گسترشِ این فرهنگ و سنتِ حسنه، مشارکت نمایند.

رئیس دستگاه قضائی استان مازندران تصریح کرد: با همکاری، همدلی و هم‌افزائیِ معاونتِ توسعه‌ی حل اختلافِ دادگستریِ استان، رئیسِ حوزه‌ی قضائی و دادستانِ عمومی و انقلابِ شهرستان بابل و مسوولانِ ذیربطِ اداره کل زندان‌های مازندران، اولیاء دم، رضایتِ خویش را اعلام نموده و به این وسیله، یک محکوم به قصاصِ نفس، از دار مجازات رهایی پیدا کرده و به دامنِ خانواده و جامعه، بازگشت.

این مسئول حصولِ صلح و سازش در پرونده‌های قضائی را بسیار ضروری دانسته و آن را عملی خداپسندانه توصیف کرده و افزود: صلح، بخشایش و گذشت، باید در کشور نهادینه شود، چه آنکه نتایجِ مثبت آن، بسیار ارزنده بوده و بر کسی پوشیده نیست.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۱
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402020200459
  • خبرنگار :