خطیب نماز عیدفطر در سمنان خواستار شد:

لزوم تخصیص بسته های حمایتی برای تحقق شعار سال

خطیب نماز عید فطر سمنان خواستار تخصیص بسته های حمایتی برای تحقق شعار سال شد.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی در خطبه های نماز عید فطر در مصلی سمنان با اشاره به لزوم توجه به تحقق شعار سال اظهار کرد: پیش بینی بسته‌های حمایتی و تسهیلاتی برای تولیدکنندگان می تواند به مهار تورم و رشد تولید کمک کند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به روایتی از رسول اکرم (ص) اظهار کرد: روز عید فطر، روز اعطای جایزه به مؤمنان و روزه‌داران است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی افزود: حضور در نمازهای جمعه و جماعات و نیز انس با قرآن کریم یکی از توفیقاتی بود که در ماه مبارک رمضان شامل حال بندگان خدا شد که امیدواریم در طول سال نیز ادامه یابد.

امام جمعه سمنان تصریح کرد: برخی افراد نیز توفیق روزه‌داری و تقرب به درگاه خداوند در ماه مبارک رمضان را از دست دادند که البته راه توبه و بازگشت به خدا، هنوز هم به روی آنان باز است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز عید فطر شهرستان سمنان با یادآوری بیانات رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال جدید گفت: ایشان از دولت سیزدهم خواستند به مشکلات و نگرانی‌های مردم بویژه اقشار آسیب پذیر و محروم رسیدگی کند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان سمنان با یادآوری مشکلات متعدد اقتصادی بویژه گرانی و تورم اظهار کرد: رفع مسائل معیشتی مردم باید در اولویت قرار گیرد، هرچند نباید از اقدامات و برنامه‌ریزی‌های اساسی در اقتصاد غافل شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با تاکید بر مطالبه به حق مردم برای نظارت بر بازارها افزود: مردم از مسئولان سوال می‌کنند چرا قیمت یک کالا در دو فروشگاه نزدیک به هم این اندازه تفاوت دارد؟

نماینده ولی فقیه در استان، نظارت و کنترل مستمر بازارها را یکی از وظایف اصلی مسئولان در شرایط کنونی دانست و گفت: مردم توقع دارند بازارها از یک ثبات نسبی در قیمت‌ها برخوردار باشند و تبعیض و گران‌فروشی در بازار وجود نداشته باشد.

وی بر ضرورت نظارت بیشتر بر بازار تاکید و تصریح کرد: نظارت بر بازار و کنترل و نظارت بر قیمت ها به ایجاد آرامش در بازار کمک می کند.

امام جمعه سمنان بر لزوم مقابله با کم فروشی و گرانفروشی و حمایت ویژه از تولیدکنندگان به منظور کمک به تحقق مهار تورم و رشد تولید تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به لزوم حمایت از تولیدات داخلی اظهار کرد:یکی از وظایف همه ما نیز خرید کالای داخلی و حمایت جدی از تولیدکنندگان است.البته تولیدکننده هم وظیفه دارد که کالای با کیفیت عرضه دهد.

وی بر ضرورت حمایت از دولت تاکید کرد و گفت: دولت سیزدهم در این مدت منشا خدمات زیادی بوده و همه تلاش خود را برای بهبود شرایط به کار گرفته است.

حجت الاسلام مطیعی ادامه داد: دولت آیت الله رییسی در همین مدت اهتمام زیادی در برقراری عدالت در بین آحاد جامعه، داشته است. 

وی با تقدیر از تلاش های دولتمردان تصریح کرد: دولت سیزدهم به دنبال حل مشکلات مردم است و انتظار می رود که همه دولت انقلابی را یاری دهند.

امام جمعه سمنان ضمن برحذرداشتن مردم از مصرف گرایی گفت: مصرف‌گرایی آفت تولید است و انتظار می‌رود آحاد جامعه با پرهیز از تجمل‌گرایی، در مصرف بهینه انرژی تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان از ماه مبارک به عنوان فرصتی برای خودسازی و نزدیکی به خداوند نام برد و اظهار امیدواری کرد: همه مردم در دیگر ماه های سال نیز در مسیر انسان سازی و سعادت حرکت کنیم.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402020200425
  • خبرنگار :