بخشدار سرولایت خبر داد

خسارت سرمازدگی ۱۰۰ درصدی به برخی محصولات باغی در بخش سرولایت

 بخشدار سرولایت از وارد آمدن خسارت سرمازدگی ۱۰۰ درصدی به برخی محصولات این بخش خبر داد.

باقر صدیقی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به بروز خسارت به محصولات باغی و درختی کشاورزان و باغداران این بخش اظهار کرد: در اثر سرمای شب گذشته، خساراتی به محصولات باغداران و کشاورزان این بخش وارد شد.

وی افزود: بر اساس گزارش‌های ارسالی از سوی تعدادی از دهیاران و باغداران سطح بخش این خسارات بیشتر در روستاهای مناطق کوهستانی نظیر کلیدر، آق قایه، کوهسخت و... بوده است.

نماینده دولت در سرولایت خاطرنشان کرد: محصولاتی چون زردآلو، گردو، بادام، آلو و... که جزو محصولات درآمدزای باغداران این منطقه بوده به میزان زیادی آسیب دیده است.

وی با اشاره به یخ‌زدگی آب‌های سطحی در برخی روستاها تصریح کرد: سرمازدگی دو شب گذشته به ویژه دیشب به حدی بود که باعث یخ‌زدگی آب‌های سطحی شد.

 صدیقی ادامه داد: از میزان خسارات کلی تاکنون گزارشی از جهاد کشاورزی منطقه حاصل نشده اما در برخی نقاط ۱۰۰ درصد سرمازدگی محصولات را داشته‌ایم.

بخشدار سرولایت تأکید کرد: با توجه به خسارت شدید ۱۰۰ درصدی تحمیل شده در برخی نقاط روستایی و به دلیل اینکه تنها درآمد و پایه معیشت بسیاری از مردم و اهالی این منطقه از محصول باغی است و همچنین خشکسالی امسال و کاهش میزان بارندگی هم دورنمایی خوبی از کشت و کار دیم را در این منطقه نوید نمی‌دهد می‌طلبد مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان تمهیدات لازم را در این خصوص داشته باشد.

وی گفت: خشکسالی‌های مداوم و پیاپی سال‌های اخیر باعث کاهش میزان درآمد اقتصادی مردم کم برخوردار در این منطقه شده به طوری که قنات‌های اکثر روستاها با کاهش دبی یا خشکی مواجه شده است.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402013116922
  • خبرنگار : 30147