درپانزدهمین همایش استانی کتابت وحی درشهرستان آمل

کوچکترین اثر خطی کتابت شده کشور توسط خوشنویس آملی رونمایی شد

کوچکترین اثرخطی نگارش شده درسطح کشور با عنوان " اصول زمامداری از دیدگاه امام علی(ع) " به قلم خوشنویس ممتاز آملی درپانزدهمین همایش استانی کتاب وحی درشهرستان آمل رونمایی شد.

کتاب فرمان تاریخی امام علی(ع) به مالک اشتر با عنوان اصول زمامداری از دیدگاه امام علی علیه السلام به قلم " سیدرضا مرعشی" درمراسم پایانی پانزدهمین همایش استانی کتابت وحی درشهرستان آمل با حضور مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران درسالن همایش‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل رونمایی و صاحب این اثر نیز تجلیل شد.

هنرمند خوشنویس آمل درخصوص کتابت این اثرمهم به خبرنگار ایسنا، گفت: این کتاب فرمان تاریخی امام علی(ع) به مالک اشتر درخصوص اصول زمامداری در ۴۱ صفحه به قلم "غبار" که ریزترین خط درمیان خطوط نگارشی درمیان خوشنویسان است، نگارش شده است.

سیدرضا مرعشی، افزود: حجم مطالب نگارش شده دراین کتاب ۴۱ صفحه‌ای که با ریزترین قلم نگارش و به رشته تحریر درآمده، درحالت نگارش عادی که قابلیت خواندن کلمات برای همه عموم امکان پذیرش باشد، حداقل در یک کتاب دو هزار صفحه‌ای باید نگارش می‌شد.

وی اضافه کرد: برای نوشتن وخواندن نوشته‌های کتابت شده با ذره بین قابلیت مشاهده است.

این خوشنویس خوش ذوق آملی که سابقه ۲۱ سال خوشنویسی با درجه ممتازی دارد، با بیان اینکه برای کتابت این اثرمعنوی بیش از ۱۸ ماه زمان برده است، تصریح کرد: با عشق به مولاعلی (ع) و لطف پروردگار و علاقمندی که به خط  غبار داشتم، خوشبختانه توانستم این اثر خوشنویسی را که درکشور به این قلم تاکنون نوشته نشده را به رشته تحریر دربیاورم.

مرعشی یادآورشد: این کتاب پس از مراسم رونمایی به عنوان اثرماندگار به موزه آستان قدس رضوی درمشهد مقدس اهداء خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، درپانزدهمین همایش استانی کتابت وحی که سه شنبه شب درمجتمع فرهنگی وهنری ولی‌عصر(عج) اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان آمل برگزار شد، ۱۱۰ خوشنویس ممتاز وفوق ممتازمازندرانی سوره‌های مبارکه جزء سی‌ام قرآن کریم را کتابت کردند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۱
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402013016059
  • خبرنگار : 50616