مدیرکل راه و شهرسازی تهران خبر داد

آغاز اجرای کمربندی قلعه‌نو در جنوب شرق تهران

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: جاده کمربندی قلعه نو ورامین، امروز کلنگ‌زنی خواهد شد که تاثیر بسزایی در کاهش حوادث خواهد داشت.

خلیل محبت‌خواه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: امروز عملیات اجرایی جاده کمربندی قلعه‌نو در محدوده محور ری ـ ورامین آغاز می‌شود. این پروژه با هدف کاهش نقاط پرحادثه در محورهای مواصلاتی جنوب شرق استان تهران اجرا خواهد شد.

وی افزود: طول این مسیر ۲.۵ کیلومتر است که تاثیر بسزایی در کاهش ترافیک شهر قلعه نو، ترافیک عبوری از ری به سمت پیشوا، ورامین و قرچک، کاهش آلاینده‌های زیست محیطی و کاهش زمان سفر دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران درباره هزینه اجرای این طرح گفت: برآورد اولیه ۱۵۰ میلیارد تومان بودجه است که مقداری از آن تامین اعتبار شده است. مناقصه در اسفند ۱۴۰۱ برگزار شده و پیمانکار برنده مشخص شده است. پیمانکار نسبت به تجهیز کارگاه اقدام کرده و امروز با حضور  استاندار، نمایندگان مجلس، فرمانداران و شهرداران شهرهای منطقه، این محور کلنگ‌زنی می‌شود.

محبت‌خواه یادآور شد: به دلیل پرحادثه بودن مسیر، مردم منطقه قلعه نو سالها منتظر اجرای این پروژه بودند که اجرای آن خبر خوشی برای مردم است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۶:۰۸
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1402012915705
  • خبرنگار : 80001