روسیه و چین، آمریکا را مسئول تشدید تنش‌ها در شبه‌جزیره کره دانستند

معاون وزیر امور خارجه روسیه و نماینده ویژه دولت چین در امور شبه‌جزیره کره درباره اوضاع این منطقه مذاکره کرده و موافقند که آمریکا و متحدانش مسئول تشدید تنش‌ها در شبه‌جزیره کره هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: آندری رودنکو، معاون وزیر امور خارجه روسیه و لیو شیائومینگ، نماینده ویژه دولت چین در امور شبه‌جزیره کره به طور مفصل درباره اوضاع کنونی در این منطقه گفت‌وگو کردند.

براساس این بیانیه، «آنها اتفاق‌نظر دارند که واشنگتن و متحدانش مسئول تشدید تنش‌ها در شبه‌جزیره کره هستند و برخلاف تعهداتشان از گفت‌وگو با کره شمالی درباره ضمانت‌های امنیتی و اتخاذ اقدامات عملی در زمینه اعتمادسازی امتناع می‌کنند. کاملا برعکس، آنها مانورهای نظامی در مقیاس بزرگ در این منطقه را که در ذات تحریک‌آمیز هستند، افزایش می‌دهند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: در جریان این مذاکره، دو طرف بار دیگر بر لزوم متمرکز کردن تلاش‌های طرفین درگیر بر دستیابی به یک راه‌حل سیاسی و دیپلماتیک برای مشکلات شمال شرق آسیا از جمله نگرانی‌های مشروع و عادلانه تمامی کشورهای منطقه در حوزه امنیتی تاکید کردند.  

وزارت امور خارجه روسیه در پایان تاکید کرد:‌ در جریان این مذاکرات توافق شد که هماهنگی‌های نزدیک میان روسیه و چین در این مسیر حفظ شوند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402012915289
  • خبرنگار : 71477