مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ایران مطرح کرد:

ارزیابی و اسکن۲۵۰۰ کیلومتر از راه‌های کشور با تجهیزات لیزری و غیرمخرب

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: دفتر مهندسین مشاور شرکت طی سال گذشته موفق شد کار ارزیابی وضعیت روسازی و مطالعه بهسازی بیش از ۲۵۰۰ کیلومتر از بزرگراه، راه اصلی و آزادراه‌های کشور را با استفاده از تجهیزات غیرمخرب (NDT) پیشرفته به پایان برساند.

مجید کیانپور بیست و هفتم فروردین ماه با اشاره به اینکه روسازی راه یکی از مهمترین دارایی‌ها و زیرساخت‌های ملی کشور به شمار آمده و نقش بسزایی در حوزه حمل و نقل زمینی ایفا می‌کند اظهار کرد: این شرکت حضور پر رنگ و تأثیرگذاری در ارتقاء کیفیت و مطالعه و بهسازی راه‌های کشور طی سال گذشته داشته است.

وی با بیان اینکه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در ارتقاء کیفیت راه‌ها بازوی توانمند وزارت راه و شهرسازی است تأکید کرد: این شرکت قادر است خدمات منحصربه فرد و متفاوتی را با دقت بالا، هزینه مطالعه کم و در سریع‌ترین زمان مطابق با استانداردهای داخلی و بین‌المللی ارائه و گزارش کامل بهسازی شامل نقشه‌های اجرایی، برآورد بودجه مورد نیاز پروژه، گزینه‌های متنوع عملیات تعمیر و نگهداری و اسناد مناقصه برای انتخاب پیمانکار را به متولیان راه ارائه دهد.

کیانپور با اشاره به مهمترین پروژه‌هایی که طی سال گذشته مورد مطالعه قرار گرفته است افزود: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانکی خاک در پروژه‌های متعددی را در حوزه مطالعه روسازی راه‌ها نقش آفرینی کرده که عبارتند از مطالعه بهسازی آزاد راه اصفهان-کاشان بطول ۱۰۰۰ کیلومتر- خط، آزادراه قزوین- رشت بطول ۴۲۰ کیلومتر- خط، آزادراه قم- گرمسار بطول ۹۰۰ کیلومتر– خط و آزاد راه تهران- شمال(منطقه۴) بطول ۸۰ کیلومتر- خط و... را با هدف تشخیص انواع خرابی‌های سطحی؛ ترک‌ها، چاله‌ها، شیار افتادگی با استفاده از دستگاه پیشرفته اسکنر جاده‌ای به پایان رسیده و نتایج آماری و تحلیلی آن برای بهره‌برداری تحویل کارفرما و متقاضیان شده است.

 مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با بیان اینکه ارزیابی راه‌ها با تجهیزات منحصربفرد شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در کشور، موجب کاهش حدود  ۵۰ درصدی هزینه‌های دستگاه‌های اجرایی و متولیان نگهداری راه‌ها در کشور شده است تصریح کرد: با گذشت زمان کیفیت راه‌ها به دلیل شرایط جوی و عبور و مرور کاهش یافته و لزوم ارتقای کیفیت روسازی راه‌ها و رساندن آن به سطح مطلوب بیش از پیش احساس می‌شود که حاصل فعالیت‌های دفتر مهندسین مشاور این شرکت با استفاده از تجیهزات غیرمخرب و پایش لیزری و آنالیز مشکلات راه‌های کشور و اولویت بندی آن، سبب کاهش هزینه کارفرمایان در بهسازی و نگهداری راه‌های شریانی اصلی و فرعی و معابر درون شهری شده است.

وی با بیان اینکه مطالعه وضعیت روسازی راه‌ها با تجهیزات پیشرفته و منحصربفرد در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به صورت برخط و با سرعت مناسبی انجام می‌شود افزود: این شرکت با سابقه‌ای بیش از شش دهه و بهره‌گیری از نیروهای متخصص و تجهیزات نوین و غیرمخرب (NDT) مانند دستگاه افت و خیزسنج ضربه‌ای (FWD) برای ارزیابی ظرفیت باربری لایه‌های روسازی و تعیین میزان روکش دوره طرح، دستگاه اسکنر جهت اندازه‌گیری خودکار خرابی‌ها و تعیین شاخص وضعیت روسازی (PCI)، شاخص بین‌المللی ناهمواری(IRI) و ...، خدمات خود را در هر زمان و طی ۲۴ ساعت شبانه روز به متولیان راه ارائه کند.

کیانپور با اشاره به تأکید مقام عالی راه و شهرسازی مبنی برضرورت بهره‌گیری از دانش و فناوری‌های در اختیار این شرکت به منظور بررسی وضعیت روکش آسفالت راه‌های فرعی و اصلی و افزایش ایمنی با هدف شناسایی و رفع نقاط حادثه خیز گفت: در این راستا علاوه بر همکاری‌های گسترده با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها و برخی شهرداری‌های کشور، پروژه مطالعه بهسازی محورهای منتخب استان کرمانشاه (فاز۳) به طول ۲۰۰ کیلومتر- خط، بزرگراه مرند- ایواغلی به طول ۳۰ کیلومتر- خط و آزادراه پل‌زال- اندیمشک به طول ۱۶۰ کیلومتر- خط و پایش بزرگراه‌های شهر تهران در دست اقدام است.  

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ / ۲۱:۵۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402012714264
  • خبرنگار : 50310