انتشار ۳۳۵ عنوان کتاب در استان سمنان

میانگین شمارگان کتب منتشر شده سمنان به کمتر از ۵۵۰ جلد رسید

شمارگان ۱۷۸ هزار جلدی کتب منتشر شده یک سال اخیر در استان سمنان گویای این است که میانگین کتب منتشر شده در این استان به کمتر از ۵۵۰ جلد رسیده است.

ابوالفضل صادقی نژاد ۲۶ فروردین ماه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: در یک سال اخیر ۳۳۵ عنوان کتاب در این استان تالیف و انتشار یافته است. 

چاپ و انتشار این تعداد کتاب، گویای این است که تعداد کتب منتشره در این استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۴ عنوان افزایش داشته است.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به تیراژ کتب منتشر شده یک سال اخیر در استان خاطرنشان کرد: این کتاب ها با شمارگان ۱۷۸ هزار و ۷۷۰ نسخه در استان سمنان چاپ و ارائه شده است.

صادقی نژاد با بیان اینکه ۳۱۳ عنوان کتاب از این تعداد تالیفی است افزود: در سال گذشته ۲۶ عنوان کتاب نیز در این استان ترجمه و منتشر شده است.

وی با اشاره به تنوع کتاب های منتشر شده در این استان اظهار کرد: کتاب‌های تألیفی در موضوعات مختلف بومی و محلی، کودک و نوجوان، فرهنگی، زبان و ... بوده است.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان یادآور شد: در استان سمنان بیش از ۴۰ موسسه انتشاراتی به امر چاپ و انتشار کتاب اشتغال دارند.
انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402012613073
  • خبرنگار :