فرماندار کبودراهنگ خبر داد

مرتفع شدن مشکل زمین‌شهری و زمین‌های اوقافی کبودراهنگ

فرماندار شهرستان کبودراهنگ از مرتفع شدن مشکل زمین شهری و تبدیل به احسن زمین‌های اوقافی این شهرستان خبر داد.

مسلم غلامی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: گره کور و کهنه تبدیل به احسن زمین‌های اوقافی شهرستان کبودراهنگ و نیز حل مشکل زمین شهری کبودراهنگ دو موضوع باقیمانده از سالیان گذشته بود که در سفر پرخیر و برکت ریاست جمهوری به استان همدان این دو مشکل مهم شهرستان مرتفع شد.

وی افزود: موضوع زمین شهری به عنوان یکی از مطالبات ۴۰ ساله کبودراهنگی ‌ها اقدام مهمی بود که در اواخر سال گذشته با پیگیری نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس در اواخر سال گذشته به نتیجه رسید و از سوی سازمان ملی زمین مسکن به اداره کل راه و شهرسازی استان و شهرستان ابلاغ شد.

غلامی بیان کرد: در حال حاضر منتظر هستیم در نخستین جلسه به صورت نمادین اسناد یکی از زمین ها در آن منطقه شهری به یکی از مالکان عودت داده شود و مشکل پرونده زمین شهری برای همیشه در سال جاری در شهرستان پس از سال ها بسته شود.

وی در ادامه با بیان اینکه حل مشکل موضوع زمین شهری در شهرستان موجب رونق اقتصادی و مسکن و ارتقاء اطمینان اقتصادی در شهرستان برای مردم و اهالی این دیار خواهد بود، یادآور شد: موضوع اوقافی بودن شهر کبودراهنگ یکی دیگر از مشکلاتی بود که رئیس جمهور در سفر خود به استان همدان دستور داد که پیگیری حل هر چه سریع تر آن در دستور کار مسئولان امر قرار گیرد و معضل اوقافی بودن شهر مرتفع شود.

غلامی اضافه کرد: در همین رابطه قرار شد در کبودراهنگ در عوض زمین های اوقافی، زمین مناسبی به اوقاف داده شود که کارشناسان اوقاف در بازدیدهای خود این زمین را قبول نکرد. در مرحله بعد زمین دیگری در شمال غرب کشور در ازای زمین های اوقافی کبودراهنگ قرار شد به اوقاف داده شود که این امر نیز به علت برخی مشکلات به نتیجه نرسید.

وی مطرح کرد: در ادامه با توجه به پیگیری هایی که انجام شد از زمین های دولتی به نمایندگی از وزارت اقتصاد با توافقاتی که داشتند، در شهرستان دیگر در شمال کشور زمین دیگری را پیدا کردند و به هر ترتیب اوقاف هم زمین مورد نظر را پذیرفت و قرار شد زمین به اوقاف داده شود تا اراضی اوقافی کبودراهنگ از وقف آزاد شود. امیدواریم کار اسنادی آن نیز در حوزه ثبت اسناد انجام‌ و این امر موجب رونق هر چه بیشتر شهرمان شود.

غلامی تصریح کرد: بسیاری از افرادی که می خواستند در سطح شهر سرمایه گذاری کنند به علت نداشتن سند منزل و سند مسکونی گرفتار بودند و عده ای برای مسائل سرمایه گذاری به ناچار سند شهرهای دیگر را اجاره می گرفتند ‌که امیدواریم با مرتفع شدن این امر رونق هر چه بیشتر شهرستان را شاهد باشیم.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ / ۰۹:۱۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402012612830
  • خبرنگار : 50037