/فلسطین محور وحدت جهان اسلام/

میثاق گلستانی ها با «شهید مهقانی» با حماسه حضور در روز جهانی قدس

مردم غیور و روزه دار گلستان با حضور پرشور خود در راهپیمایی روز قدس با آرمان های شهید مهقانی میثاق بستند.

باز هم جمعه آخر ماه رمضان و روز جهانی قدس، یادگار بزرگ مرد تاریخ، حضرت امام خمینی فرا رسید.

مثل همیشه پیر و جوان، کودک و بزرگ از ساعت ها قبل در چهار راه میدان گرگان حاضر شدند تا انزجار خود را از اقدامات ددمنشانه اسرائیل و حمایت از مسلمانان بی دفاع فلسطین را فریاد بزنند و به مردم بی دفاع غزه و فلسطین اعلام کنند که ما تا آخر در کنارتان هستیم و تا روز آزادی قدس حمایتتان می کنیم.

روز قدس امسال گلستانی ها یک تفاوت مهم با سال‌های گذشته دارد، امسال مردم گلستان یکی از پاک ترین و شریف ترین جوانان خود را به دست جنایتکاران اسرائیل از دست داد و همانطور که از مردم غیور گلستان انتظار می رفت روز قدس را متفاوت تر و باشکوه‌تر از همیشه برگزار کردند.

جانبازان، نوجوانان دهه هشتادی و نودی، سالخوردگان عصا به دست و کمر خمیده، جوانان برومند و رشید همه هستند.

یک مادر جوان گلستانی به خبرنگار ایسنا گفت: من امروز همراه کودک خود به راهپیمایی آمده ام تا به رژیم صهیونسیتی اسرائیل اعلام کنم اگر شما مقداد مهقانی را به شهادت رساندید، هزاران مقداد آمده اند تا راهش را ادامه دهند و این راه پر افتخار شهادت تا روز نابودی کامل اسرائیل ادامه دارد.

حضور دهه هشتادی و نودی ها هم در راهپیمایی امسال جواب دندان شکنی به همه اخلالگرانی است که به اغتشاشات اخیر دلخوش کرده بودند.

سعید احمدی نوجوان ده ساله گرگانی به خبرنگار ما گفت: من امروز آمدم چون رهبرم گفت بیا و مطمن هستم به زودی رژیم ظالم اسرائیل نابود می شود.

غلامرضا قربانی مرد میانسال گرگانی هم گفت: حضور ما در راهپیمایی روز قدس باعث دلگرمی و امیدواری مردم فلسطین و ترس و خشم اسرائیل شده و باعث می شود هر سال مسئله قدس در سطح گسترده در دنیا مطرح شود، در حقیقت امام خمینی (ره) با نام گذاری روز قدس، باعث شد موضوع فلسطین در دنیا مطرح شده و در گذر زمان به فراموشی سپرده نشود.

زهرا احمدی هم به خبرنگار ایسنا گفت: چطور میتوانم نام خود را مسلمان گذاشته اما در برابر مردم بی گناه فلسطین و غزه که هر روز ظالمانه به دست رژیم صهیونسیتی کشته و زخمی شده و خانه هایشان بر سرشان ویران می شود بی تفاوت باشم.

وی ادامه داد: حضور در راهپیمایی روز قدس و فریاد مرگ بر اسرائیل حداقل حمایتی است که به عنوان یک مسلمان می‌توانیم در حق مردم بی دفاع فلسطین داشته باشیم و مطمئن هستم این فریادها روزی در قدس شنیده می شود، این پیام رهبر ما است که اسرائیل ۲۵ سال آینده را نمی بیند و قطعا محقق می‌شود.

یک جانباز گلستانی در گفت و گو با ایسنا، گفت: من آمده ام تا روز قیامت شرمنده سردار سلیمانی و شهدای مقاومت نباشم.

غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان و آق‌قلا هم در حاشیه مراسم راهپیمایی روز قدس در گفتگو با خبرنگار ایسنا  با بیان اینکه روز جهانی قدس روز عظمت مسلمانان جهان است، گفت: این روز باید کنگره مسلمانان جهان در جای جای دنیا علیه رژیم اسرائیل باشد.

وی افزود: در روز قدس تمام مسلمانان نماز وحدت و همدلی در حمایت از مردم فلسطین می‌خوانند و با مشت های گره کرده خود نابودی رژیم فاسد صهیونیستی را فریاد می زنند.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: به امید خدا رژیم اسرائیل امروز با حضور گسترده مردم دنیا در راهپیمایی روز قدس شکست سنگینی را تجربه می کند و  ان شاءالله در سایه وحدت و همدلی مسلمانان نابودی رژیم اسرائیل را جشن خواهیم گرفت.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402012512369
  • خبرنگار : 50604