استاندار لرستان: 

امشب بارندگی‌ها دوچندان می‌شوند/ ساکنین حریم رودخانه‌ها از محل سکونت خود فاصله بگیرند

استاندار لرستان گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی بارندگی‌ها در استان امشب دوچندان شده و ساکنین حریم رودخانه‌ها حداقل تا ۴۸ ساعت از محل سکونت خود فاصله بگیرند.

فرهاد زیویار ۲۳ فروردین‌ماه پس از بازدید از مناطق حادثه‌خیز و مسیل‌های شهرستان پلدختر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکید ما برای ۴۸ ساعت آینده بر دامداران و روستاییان ساکن حواشی رودخانه‌ها و مسیل‌هاست که از نزدیکی رودخانه ها فاصله بگیرند.

وی ادامه داد: با روند بارشی که با آن مواجه هستیم احتمال طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن سیل بسیار زیاد است لذا از تمامی آن‌ها انتظار داریم از نزدیکی رودخانه‌ها و محل‌های جاری شدن سیل در سال‌های گذشته، فاصله بگیرند.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: از مدیرکل امور عشایری خواسته‌ایم که تمهیدات لازم را برای دور کردن عشایر و دامداران از حواشی رودخانه اتخاذ کند.

زیویار با اشاره به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی از یک هفته گذشته در خصوص بارش‌های سنگین طی امروز تا پایان هفته در استان، عنوان کرد: از ابتدای هفته جاری ستاد مدیریت بحران استان تشکیل جلسه داد و هماهنگی‌های لازم برای پیشگیری از خسارات سیل احتمالی بین دستگاه‌های اجرایی ذیربط انجام شد.

وی ادامه داد: در این مدت اطلاع‌رسانی لازم از طریق صداوسیما و سایر رسان‌ها برای مردم انجام شده است و انتظار داریم برای دو روز آینده نیز انجام شود.

استاندار لرستان همچنین در مورد وضعیت ایمنی مناطق در معرض سیل در شهرستان پلدختر، افزود:  پیش‌بینی‌های لازم در این خصوص شکل گرفته و محل‌هایی برای اسکان موقت ایجاد شده است.

زیویار اظهار کرد: فرماندار پلدختر و مدیر عامل جمعیت هلال احمر نظارت بر خدمات ارائه شده در این خصوص را انجام می‌دهند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ / ۲۰:۱۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402012311665
  • خبرنگار : 50175