رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

زنجان به زودی صاحب دستگاه سنگ‌شکن جدید می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: با توجه به نیاز شدید استان به دستگاه سنگ‌شکن جدید، این دستگاه به صورت وام توسط دانشگاه علوم پزشکی استان خریداری شده و به زودی راه‌اندازی خواهد شد.

حسن بختیاری در بازدید از خبرگزاری ایسنا، در رابطه با عملکرد دانشگاه علوم پزشکی در طرح بسیج سلامت نوروزی، اظهار کرد: ۱۴ هزار و ۳۳۸ مورد بازرسی از اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی استان توسط کارشناسان بهداشت محیط در ایام نوروز انجام و ۵۳۹ بازدید و بازرسی نیز از واحدهای ارائه‌دهنده خدمت توسط مدیران دانشگاه در رده‌های مختلف انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۱۴۸ داروخانه در استان زنجان فعالیت می‌کنند، افزود: ۳۶ داروخانه در ایام نوروز به صورت شبانه‌روزی، ۱۸ داروخانه به صورت شیفت روزانه و ۱۰ داروخانه بیمارستانی به صورت تمام‌وقت فعال هستند که در زمان اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی ۲۶۳ مورد بازرسی از آن‌ها توسط تیم بازرسی دانشگاه صورت گرفته است.

این مسئول از فعالیت شبانه‌روزی ۱۰ بیمارستان دانشگاهی در استان زنجان خبر داد و تصریح کرد: ۹۰ هزار و ۶۰۱ مراجعه‌کننده سرپایی در اورژانس‌های بیمارستانی استان از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین‌ماه امسال مداوا شده‌اند و ۱۸۸۲ عمل جراحی در بیمارستان‌های استان انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه در زمان اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی، ۷۴۶ نوزاد در استان زنجان به دنیا آمدند، گفت: ۳۷ هزار و ۸۷۳ مراجعه به مراکز جامع سلامت شهری و روستایی نیز در این بازه زمانی صورت گرفته است.

بختیاری در ادامه با بیان اینکه دستگاه سنگ‌شکن یکی از نیازهای اساسی حوزه درمان در استان زنجان بوده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر فقط یک دستگاه سنگ‌شکن خصوصی در سطح استان موجود بوده و به زودی دستگاه سنگ‌شکن دولتی در زنجان راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402012210687
  • خبرنگار : 50167