معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان:

انجام ۱۱۹۵ مورد بازرسی از داروخانه ها و شرکت های دارویی در کردستان

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان از انجام یک هزار و ۱۹٥ مورد بازرسی از داروخانه‌ها و شرکت‌های دارویی، واحدهای تولیدی و عرضه مواد غذایی و آرایشی- بهداشتی، واحدهای تولیدی و اصناف ملزومات و تجهیزات پزشکی خبر داد.

هومن قصری در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با آغاز اجرای طرح سلامت نوروزی از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین، تشدید نظارت و بازرسی از اماکن زیر مجموعه معاونت غذا و دارو در دستور کار قرار گرفت و در این راستا  یک هزار و ۱۹٥ مورد بازرسی از داروخانه‌ها و شرکت‌های دارویی، واحدهای تولیدی و عرضه مواد غذایی و آرایشی- بهداشتی، واحدهای تولیدی و اصناف ملزومات و تجهیزات پزشکی  توسط کارشناسان غذا و دارو معاونت غذا و دارو به ثبت رسید.

قصری با بیان این خبر عنوان کرد: در مدت اجرای برنامه سلامت نوروزی (۲۵ اسفند ۱۴۰۱ لغایت ۱۵ فروردین جاری)، اکیپ‌های تشدید بازرسی شامل بازرسی از شرکت‌های دارویی، داروخانه‌های خصوصی و دولتی، مراکز تولید مواد غذایی، فروشگاه‌های عرضه لوازم آرایشی - بهداشتی و واحدهای تولیدی و اصناف ملزومات و تجهیزات پزشکی تشکیل شد. 

وی با اشاره به دست آوردهای اجرای این طرح در حوزه غذا و داروی دانشگاه، بیان کرد: از ابتدای اجرای برنامه سلامت نوروزی، ٦۱۹ مورد بازرسی از مراکز دارویی(خصوصی و دولتی) و ۷ مورد بازرسی از شرکت‌های دارویی به عمل آمد که منجر به تعطیلی ۲۱ داروخانه گردید.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از تشدید فعالیت مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم (۱۹۰) و پاسخگوی ۱٨۹ مورد تماس تلفنی در این مدت خبر داد و گفت: ۱۱۷ بازدید از واحدهای تولید مواد غذایی و ۳٨٤ بازدید نیز از مراکز عرضه مواد غذایی و لوازم آرایشی – بهداشتی به ثبت رسیده است که طی بازرسی های انجام شده از سطح عرضه ۱۶۱ قلم معادل ۲ هزار و ۱۰۷ کیلوگرم مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی ضبط گردید.

قصری با اشاره به انجام ٦٨ مورد بازرسی از واحدهای تولیدی، شرکت ها و صنف های توزیعی و اصناف ملزومات و تجهیزات پزشکی و گشت‌های مشترک با مدیریت دارو و معاونت درمان دانشگاه، عنوان کرد: این بازدیدها منجر به پلمپ یک واحد تولیدی، کشف و ضبط ۲۷٥ قلم ملزومات پزشکی و ٤ بسته ملزومات دندانپزشکی و دادن تذکر کتبی به ۱٥ واحد تولیدی و صنفی و ۱۱ داروخانه گردید.

وی افزود: در طول این مدت، تعداد ٤٥۳ آزمون میکروبی، شیمیایی و آنالیز بر روی نمونه‌های ارسال شده به آزمایشگاه کنترل مواد غذایی استان نیز انجام شده است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۸
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402012009261
  • خبرنگار : 50294