سازمان هواپیمایی برای کاهش تاخیر پروازهای نوروزی چه کرد؟

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به میانگین ۱۹ دقیقه‌ای پروازهای نوروزی گفت: موضوع تاخیرات دلایل متعددی دارد اما ما سعی می‌کنیم حداقل این عدد را حفظ کرده یا کاهش دهیم.

محمد محمدی‌بخش در گفت‌وگو با ایسنا درباره تاخیر پروازها و نارضایتی مسافران در نوروز توضیح داد: در ۲۳ هزار پرواز ایام نوروز، بیش از ۸۰ درصد پروازها به موقع انجام شد و کمتر از ۲۰ درصد پروازها تاخیر داشتند و معدل تاخیرات در کل پروازها، ۱۹ دقیقه بود که این آمار بسیار قابل توجه و قابل قبولی است و مسافران هم در این حوزه رضایت داشتند.

وی ادامه داد: تلاشمان در ایام نوروز با ایجاد مرکز مدیریت کنترل پروازها، هماهنگی بین سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت‌های هواپیمایی و دیگر نقش‌آفرینان صنعت بود که پروازها در این قالب و در این بازه زمانی انجام شود، از این رو در این مرکز شیفت‌های ۲۴ ساعته انجام شد و نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی هم حضور داشتند تا خدمات قابل قبولی ارائه دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره اینکه با توجه به سابقه تاخیرها در ماه‌های گذشته، آیا این روند کاهش تاخیرها ادامه خواهد داشت، گفت: این موضوع جزء برنامه‌های سازمان هواپیمایی کشوری است که تاخیرها را به حداقل برساند؛ اما موضوع تاخیرات دلایل متعددی دارد که بخشی آب و هوا، بخشی درون سازمانی و بخشی برون‌سازمانی است و اگر این موارد را کنار هم بگذاریم با این شرایط که مجموعه هوایی کشور دارد، نمره قابل قبولی است و ما سعی می‌کنیم حداقل این عدد را حفظ کرده یا ارتقا دهیم و کاهش تاخیرها را رقم بزنیم.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۷
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1402011908513
  • خبرنگار : 71541