رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران:

شهرداری تهران گزارشی از طرح‌های برخورد هوشمندانه با بی حجابی‌ها را ارائه دهد

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با پرداختن به ضرورت حفظ حجاب و شئونات اسلامی در جامعه گفت: ضروری است تا شهرداری تهران در اسرع وقت گزارشی از طرح‌ها و برنامه های شهرداری برای برخورد هوشمندانه و صحیح با این هنجارشکنان اجتماعی در صحن شورای اسلامی شهر ارائه نماید.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد آقامیری در نطق پیش از دستور یکصد و سی و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه این روزها و پس از آغاز فصل تازه‌ای از هجمه جدید دشمنان نظام اسلامی و پس از شکست طرحهای گذشته، جنگ ترکیبی برای براندازی هنوز در حال اجراست که کارشناسان سیاسی از آن به عنوان جنگ تمام عیار شناختی و ترکیبی یاد می کنند، گفت: در این جنگ شناختی که عمده ترین بستر و ابزار آن فضای مجازی و رسانه ای داخل و خارج است، دشمن با استفاده از روشهای تخریب و تحریف و تحقیر و تنزیل آرمانها و شعارهای انقلاب و اسلام با استفاده از دلقلک‌های خود فروخته داخلی و خارجی بویژه برخی ازهنرمندنماها سعی در هدف قرار دادن ذهن و دل و ایمان اقشار مختلف جامعه بویژه جوانان نموده است.

وی افزود: «در این میان یکی از گروههای حساس جامعه که به گمان دشمنان در این جنگ ترکیبی، امکان استفاده از آنها برای ایجاد بستر بازگشت به دوران جاهلیت مدرن وجود دارد، بانوان هستند که فتنه گران با مطرح کردن مسئله حجاب و عفاف و طرح شبهات گوناگون درباره آن سعی در ایجاد تغییر فضای عفاف و حجاب در کشور دارند که متاسفانه در چند ماه گذشته با هجمه های انجام شده، شاهد بروز ناهنجاری هایی در این زمینه در برخی از شهرها بویژه در کلان شهری همچون تهران هستیم.»

آقامیری با تأکید بر اینکه نسل جوان امروز بر خلاف آنچه ابتدا به نظر می رسد، لجوج نیست و آمادگی برای دریافت حقایق دینی دارد، ادامه داد: «گذشته از انحرافات عملی فراوانی که در زمینه حجاب به وجود آمده این مساله و سایر مسائل مربوط به زن وسیله‌ای شده در دست یک عده افراد ناپاک و مزدور صفت که از این پایگاه علیه دین مقدس اسلام جار و جنجال تبلیغاتی راه بیندازند.»

وی افزود: «بدیهی است در  شرایط موجود که نسل جوان از جنبه مذهبی به قدر کافی راهنمایی نمی شود این تبلیغات آثار شوم خود را می بخشد. بدون شک پدیده (برهنگی) بیماری عصر ماست و دیر یا زود این پدیده به عنوان یک بیماری شناخته می‌شود.»

نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه حجاب در ایران باستان و حتی در میان قوم یهود و احتمالا در هند وجود داشته اما در جاهلیت عرب حجاب وجود نداشته است و به وسیله اسلام در میان جامعه عرب پیدا شده است، اضافه کرد: ویل دورانت در مورد قوم یهود و قانون تلمود می نویسد: «اگر زنی به نقض قانون یهود می پرداخت چنانکه مثلا بدون آنکه چیزی بر سر داشت به میان مردم می رفت و یا با هر سنخی از مردان صحبت می کرد در آن صورت مرد حق داشت بدون پرداخت مهریه او را طلاق دهد.(حجابی که در قوم یهود معمول بوده است از حجاب اسلامی بسی سخت تر و مشکل تر بوده است. و راجع به ایرانیان قدیم می گوید: زنان شوهر دار حق نداشتند هیچ مردی را ولو پدر یا برادرش باشد ببینند. حجاب سخت و شدیدی در ایران باستان حکمفرما بوده، حتی پدران و برادران نسبت به دختر یا خواهر شوهردار نامحرم شمرده می شدند.»

وی در ادامه نطق پیش از دستور خود که متن آن را در اختیار رسانه ها قرار داد، اظهار کرد: «کنت گوبینو در کتاب سه سال در ایران نیز معتقد است که حجاب دوره ساسانی، در دوره اسلام در میان ایرانیان باقی ماند.او معتقد است که آنچه در ایران ساسانی بوده است تنها پوشیدگی زن نبوده است بلکه مخفی نگه داشتن زن بوده است. جواهر لعل نهرو نخست وزیر فقید هند می‌گوید در هند نیز حجاب سخت و شدیدی حکمفرما بوده است ولی درست روشن نیست که قبل از نفوذ اسلام در هند وجود داشته است و یا بعدها پس از نفوذ اسلام در هند رواج یافته است و هندوان غیر مسلمان تحت تأثیر مسلمانان و مخصوصا مسلمانان ایرانی حجاب زن را پذیرفته اند و آنچه مسلم است این است که حجاب هندی نیز نظیر حجاب ایران باستان سخت و شدید بوده است.»

آقامیری با بیان اینکه در حدود هزار سال پیش تقریبا" ، اصلی در جامعه اسلامی و حکومت اسلامی دایر و تشکیلاتی به وجود آمد که در تاریخ اسلام آن دایره، دایره حسبه یا احتساب نامیده می شد و قرنها ادامه یافت، افزود: «شواهد تاریخ دلالت می‌کند که در قرن چهارم بوده است و علی الظاهر در قرن سوم پیدا شده باشد. به هر حال دایره حسبه همان دایره امربه معروف و نهی از منکر بوده و رنگ و صبغه دینی داشته است. در میان علمای شیعه از فقها، شهید اول محمدبن مکی است که در کتاب دروس رسما" تحت عنوان ( از امر به معروف و نهی ازمنکر) نام برده است. صاحب مجمع البحرین هم با اینکه تنها درصدد تفسیر و شرح لغاتی است که در قرآن کریم یا احادیث آمده است به ملاحظه اینکه در عصر خودش این ماده به این معنی استعمال می‌شده ، می‌گوید: الحسبه
هو الامر با المعروف و النهی عن المنکر.»

وی گفت: «فقهای وجوب امر به معروف و نهی از منکر را چهار مورد ذکر می کنند: یکی علم به معروف و منکر، دیگر
احتمال اثر و نتیجه ، سوم نبودن ضرر و مترتب نشدن مفسده، چهارم ادامه و اصرار متخلف و عدم ندامت و پشیمانی. و اما مراتب و درجات امر به معروف، اول مرتبه قلب ،یعنی مسلمان باید در قلب خود نسبت به ترک واجبات الهی و ارتکاب گناه احساس تنفر نماید. دوم مرتبه زبان ، یعنی مسلمان باید از طریق پند و نصیحت و نرمی وارد شود و اگر فایده نکرد سخنان درشت به کار ببرد و مرتبه سوم ید و عمل است. یعنی رفع منکر گاهی احتیاج به اعمال زور و عنف دارد و چه بسا صدمه ای برطرف وارد شود؛ که این مرتبه سوم دیگر وظیفه عامه مردم نیست.»

او تأکید کرد: «این مرتبه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه حاکم شرع و یا کسی است که از طرف حاکم شرع اجازه و دستور این کار را داشته باشد . اگر به عامه مردم اجازه این کارها داده شود مستلزم هرج ومرج در اجتماع می شود.»

رئیس کمیته عمران شورای شهر با ابراز تأسف از اینکه برخی از افراد با روشنفکر بازی در حال از بین بردن نقش محوری نیروی انتظامی در مقابله با هنجارشکنی علنی هستند، گفت: «ما روزها و ماهها و سالها منتظر کار فرهنگی این جماعت هستیم که برای مسئله بی حجابی فقط وعده کار فرهنگی می دهند و  دروغ می گویند ..... در حالیکه رهبر معظم انقلاب صراحتا نیروی انتظامی را در مبارزه با ناامنی اخلاقی علنی مسئول می دانند.»

او با طرح این سوال که چرا در روزهایی که کرونا در اوج تاخت و تاز خود روزانه چند صد نفر قربانی می گرفت،پلیس و نیروی انتظامی را وارد معرکه کردیم و پلیس و نیروی انتظامی با بستن جاده‌ها و جریمه های میلیونی با افراد خاطی برخورد می‌کردند؟ گفت: «کسی پلیس را به دخالت نظامیان در حوزه سلامت و پلیسی کردن فضا متهم نکرد؟ چرا زمانی که زدن ماسک برای دریافت خدمات در بخش های عمومی و خصوصی الزامی شد، مساله محدود کردن آزادی های اجتماعی مطرح نمی شد؟ در همه گیری کرونا با مرکزیت ستاد ملی کرونا، علاوه بر اینکه حداکثر توان درمانی کشور به میدان آمد، نیروهای مردمی و جهادی، صدا وسیما و رسانه ها، مساجد و اماکن مقدس و طلاب، نیروهای ارتش و سپاه و بسیج... همه پای کار بودند . اما چرا از تجربه شکست دادن کرونا در مورد ویروس فحشا و عریانی و موضوع کشف حجاب استفاده نمی شود؟»

آقامیری با اعلام اینکه آنان که براندازی این نظام را در برنامه کاری خود دارند این مسیر را دنبال می‌کنند که مردم مومن و غیرتمند را به خشم آورند تا جایی که آستانه تحمل قشر مذهبی تمام شود و خود وارد عمل شود که آسیبی بسیار شدید بر بدنه نظام وارد می‌شود، تصریح کرد: «آنوقت برخی مسئولین ساده اندیش خیال می‌کنند باید برای حفظ نظام با هنجارشکنان بی حجاب مماشات کرد ! غافل از اینکه این هم یک متد براندازی است و نادانسته در زمین دشمن بازی می‌کنند. سال ۱۴۰۲ سال فتنه بی غیرت ها  و بی عفت هاست. سال مواجهه حق و باطل ..اگر عده ای فکر می کنند فقط و فقط با گل درمانی(گل دادن به خانم های بد حجاب ) می توانند فتنه شیطان را متوقف کنند این خیال خامی بیش نیست ....»


او افزود: «آن زن یا دختر هنجارشکنی که با خودنمایی جامعه را به فساد و شهوات می کشاند، با آن مسئولی که با ترک فعل و عدم اقدام قانونی، از ترس از دست دادن میز و جایگاه خود و از ترس اینکه مورد هجمه کفتارهای رسانه ای قرار نگیرند، هر دو به صورت ترکیبی در حال از بین بردن دستاوردهای انقلاب اسلامی هستند و اما واقعیت تلخ این است که اگر عمیق تر به موضوع #حجاب بپردازیم، وضعیت نگران کننده حجاب و عفاف در جمهوری اسلامی _که در سال های اخیر  بسیار بیشتر درگیر آن شده ایم _ در مرحله اول مرتبط با مسائل فرهنگی یا اقتصادی و حتی دشمن خارجی نیست.»

آقامیری مسأله حجاب در کشور را  گروگان سیاست و برخی احزاب و گروه های لیبرال دانست و افزود: «یعنی برخی افراد و گروه‌ها عمدتا در جبهه لیبرال، غربگرا و اصلاح طلب اجازه پرداختن صحیح به موضوع حجاب و عفاف را نمی دهند و حجاب تبدیل به ابزاری برای روشنفکر بازی و کسب رأی و جایگاه شده است. به عبارت دیگر، متأسفانه حجاب، موضوعی سیاسی است و یک عده می خواهند دل همه را بدست آورند حتی به قیمت چشم پوشی بر هر فساد و هرزگی... تا زمانی که نظام و بالاخص شورای نگهبان حجاب را از بازیچه بودن دست سیاسیون خارج نکند و به طور قاطع پای این اصل نایستد، این گروگان گیری و سیاست بازی ادامه خواهد داشت و ضرر آن مستقیما متوجه حاکمیت و مردم است.»

وی در پایان گفت: «به شهردار جهادی و انقلابی و معاونینش متذکر می شوم که در چند ماه اخیر فیلم ها و تصاویر تاسف آوری از حضور افراد بی حجاب در اماکن تحت اختیار شهرداری توسط مردم دلسوز و انقلایی برای اعضای شورای شهر ارسال شده است که دل هر مومن غیرتمندی را به درد می آورد و همه ما باید بدانیم که در برابر اسلام و قرآن و امام راحل و خون شهدا و خانواده ایثارگران مسئولیم و سوگند خورده ایم که پاسدار ارزشهای انقلاب اسلامی باشیم شاید همه ما در برابر آزمون تاریخی و الهی قرار گرفته ایم؛ لذا ضروری است تا در اسرع وقت گزارشی از طرح ها و برنامه های شهرداری برای برخورد هوشمندانه و صحیح با این هنجارشکنان اجتماعی در صحن شورای اسلامی شهر ارائه نمایید.»

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1402011506409
  • خبرنگار : 71368