خانه‌های دائم صنایع‌دستی بشرویه؛ ویترین جاذبه‌های گردشگری

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بشرویه گفت: در شهر بشرویه جدای از بازارچه دائم صنایع‌دستی، به همت هنرمندان خانه‌های برک بافی، کرباس‌بافی، خراطی سنتی، مینای نقاشی روی فلز و نساجی به‌صورت تک‌محصولی یا چند محصولی راه‌اندازی شده است.

سیدامیر سلیمانی رباطی، امروز دوشنبه ۱۴ فروردین به رسانه‌های گروهی گفت: تا سال گذشته تمرکز بر روی بازارچه صنایع‌دستی بود که خوشبختانه هنرمندان و صنعتگران با هزینه شخصی و یا اختصاص تسهیلات اقدام به مرمت، احداث و راه‌اندازی خانه‌های صنایع‌دستی کردند.

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بشرویه گفت: تنوع محصولات در خانه‌های صنایع‌دستی که به حالت تعاونی چندین محصول را تولید و عرضه می‌کنند مانند خانه صنایع‌دستی ستاره تابان و یا خانه‌هایی که اختصاصاً یک‌گونه محصول را تولید می‌کنند مانند خانه‌های برک، کرباس، خراطی و از همه مهم‌تر قرارگیری این خانه‌ها در فضاهای تاریخی خود بر جذابیت و رجوع بیش‌ از پیش مسافران نوروزی افزوده است.

به گزارش ایسنا، سلیمانی رباطی افزود: در این خانه‌های علاوه بر فروش محصولات، رشته‌های بومی نیز به علاقه‌مندان آموزش داده می‌شود و خود بازوی توانمندی در توسعه و ترویج صنایع‌دستی شهرستان بشرویه شده‌اند.

وی در خصوص میزان فروش محصولات صنایع‌دستی، یادآور شد: با صرف‌نظر از فروش محصولات صنایع‌دستی در بازارچه‌های موقت نوروزی تا تاریخ ۱۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ قریب به ۲۵۰۰ میلیون ریال فروش صرفاً محصولات صنایع‌دستی در این اماکن شاهد بوده‌ایم.

انتهای پیام 

  • دوشنبه/ ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۲
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402011405505
  • خبرنگار : 50026