مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان خبر داد؛

افزایش ۴۰ درصدی سفرهای نوروزی به گلستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان از افزایش ۴۰ درصدی حجم سفرهای نوروزی به استان خبر داد.

قاسم غریب‌آبادی عصر امروز پنج‌شنبه ۱۰ فروردین در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: پیرو دستورالعمل جمعیت هلال احمر کشور و تصمیمات ستاد خدمات سفر گلستان، ۵۰ پایگاه و پست امدادی اعم از پایگاه‌های امداد و نجات، کمپ‌های خدمات بشردوستانه جوانان، کشیک‌های اضطراری در مرکز استان‌ها و شهرستان‌ها مستقر شده و در حال ارائه خدمات به مسافران نوروزی هستند.

وی با بیان اینکه روزانه ۲۰۰ نفر نیرو در پایگاه‌های جمعیت هلال احمر به مسافران نوروزی خدمات ارائه می‌کنند، یادآور شد: خدمات حوزه فعالیت جمعیت هلال احمر در دو بخش جوانان و امداد و نجات است که در بخش دوم ۳۱ دستگاه آمبولانس، ست نجات و خودروی کمک‌دار  آماده خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی در کوتاه‌ترین زمان ممکن هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان با اشاره به اینکه شعار امسال  هلال احمر در بخش خدمات نوروزی "تا بی‌نهایت همراهتان هستیم" است، یادآور شد: این شعار به نگاه بشردوستانه و نوع‌دوستانه هلال احمر برمی‌گردد و در هر نقطه هر نوع مشکلی که برای مسافران نوروزی ایجاد شود هلال احمر پای کار می‌آید.

غریب‌آبادی از افزایش حجم سفر به استان گلستان خبر داد و تاکید کرد: خوشبختانه در نوروز امسال حجم سفرهای نوروزی به گلستان نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد: در پست‌های خدمات بشردوستانه جوانان که در ابتدای شهرها مستقر کردیم کمپ‌های مختلفی برپا شده و فضای مطلوبی اعم از دوستدار کودک  و آموزش کمک‌های اولیه به مسافران در دستور کار قرار گرفته است. با توجه به شلوغی جاده‌ها و احتمال وقوع تصادفات جاده‌ای به مسافران نوروزی توصیه می‌کنیم در کمپ‌های جمعیت هلال احمر توقف کوتاهی داشته باشند تا ضمن رفع خستگی از خدمات ما بهره‌مند شوند.

به گزارش ایسنا؛ در ایام فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر در مجموع چهار میلیون و 446 هزار و 613 بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان گلستان ثبت شده و در این بین شهرستان گرگان بیشترین تعداد بازدید از جاذبه‌ها را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۰ فروردین ۱۴۰۲ / ۲۰:۵۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402011004093
  • خبرنگار : 50491