ابوالفضل جمالی در گفت و گو با ایسنا خاطرنشان کرد: در مبانی مدیریت اسلامی هر مسئولی همیشه باید در قبال سوالات و مطالبات مردم خود را پاسخگو بداند؛ به همین منظور و با عنایت به رویکرد مردمی دولت سیزدهم مدیران به شیوههای مختلف پاسخگو و پیگیر مسائل، مطالبات و مشکلات مردم هستند.
وی عنوان کرد: در همین راستا در اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی نیز این موضوع دارای اهمیت ویژهای است و مورد پیگیری خاص قرار داشته و دارد.
جمالی افزود: مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی طی ۲ نوبت حضور در مرکز ارتباطات مردمی سامد استانداری به صورت برخط پاسخگوی درخواستهای شهروندان استان بودهاند.
رئیس اداره بازرسی و مدیریت عملکرد اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: در راستای برقراری ارتباط بدون واسطه مسئولان دولت با مردم، در سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۰ مورد ملاقات مردمی در دوشنبههای هر هفته توسط مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی برگزار شد.
وی تصریح کرد: همچنین میز خدمت جهادی با ۳۶ بازدید از مناطق و شهرستانهای استان طبق برنامهریزی و اطلاعرسانی قبلی انجام شد.
جمالی در ادامه به راههای ارتباطی متعدد شهروندان با حفاظت محیطزیست استان، به سامانه رسیدگی به شکایات تلفنی ۱۵۴۰ سازمان حفاظت محیط زیست اشاره و بیان کرد: پارسال تعداد ۴۶۵ مورد شکایت و تماس تلفنی با سامانه برقرار شد و پاسخگویی لازم نیز انجام گرفت.
جمالی با اشاره به رویکرد اول اصل ۵۰ قانون اساسی که اشاره به وظیفهمندی عمومی مردم در زمینه حفظ محیط زیست را دارد، از مردم استان درخواست کرد گزارشها و شکایتهای مربوط به شکار و صید غیرمجاز، انتشار آلایندههای زیستمحیطی ناشی از فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی، تخریب و تصرف و وقوع آتشسوزی در محدوده مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست را از طریق سامانه ۱۵۴۰ بدون نیاز به گرفتن کد اعلام نمایند.
انتهای پیام