به گزارش ایسنا، یحیی نقیزاده محجوب ـ مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری ـ ضمن بیان این مطلب افزود: در این سامانه به صورت برخط و ۲۴ ساعته تمام موضوعات مرتبط با سفر، از جمله اطلاعات اماکن و تأسیسات گردشگری، مسیرها و وضعیت آب و هوا قابل دسترس است. همچنین امکان ثبت شکایت، پیشنهاد و یا حتی تقدیر از کسانی که خدمات مطلوب ارائه کردهاند، از این طریق فراهم شده است.
او اضافه کرد: این سامانه پس از دریافت شکایات، موضوعات و پیشنهادات مسافران، کد پیگیری ثبت را به مسافر اعلام میکند. شکایت واصله فورا از طریق عوامل نظارت ستادهای اجرایی و همکاران کمیته نظارت ستاد مرکزی مورد پیگیری قرار گرفته و نتیجه بررسی و رسیدگیها به مسافران اعلام میشود.
علیاصغر شالبافیان ـ رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور ـ نیز در بازدیدی که از مرکز سامانه ۰۹۶۲۹ داشت، اظهار کرد: از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۱ تا پایان دوم فروردینماه ۱۴۰۲ حدود ۶۸ هزار نفر با این سامانه تماس گرفتند که حدود ۷۰ درصد این تماسها برای دریافت اطلاعات از وضعیت راهها، آبوهوا و پرسش درباره اماکن اقامتی بوده که ۲۱۵ مورد آن مرتبط با شکایات یا تخلفات احتمالی است که در دست بررسی بوده و بخش بیشتری از آنها پاسخ داده شده است.
معاون گردشگری کشور همچنین گفت: بهگونهای برنامهریزی شده که الزاما تا پایان تعطیلات نوروز به تمام این شکایات پاسخ داده شود به جز مواردی که نیاز به ورود دستگاه قضایی و حکم دادگاه دارد.
شالبافیان اضافه کرد: به استانهایی که مشکلات مردم را بررسی نکردند، تذکر دادیم تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود. نباید هیچ شکایتی بدون پاسخ بماند.
بنابر آخرین گزارش کانون جهانگردی و اتومبیلرانی که این سامانه زیر نظر آن فعالیت دارد، تا کنون استان تهران بیشترین آمار شکایتها را داشته و استانهای خراسان رضوی، اصفهان و یزد به ترتیب بیشترین تعداد شکایتها را به خود اختصاص دادهاند. همچنین اماکن اقامتی و پس از آن، دفاتر خدمات مسافرتی و پایانههای مسافری تا کنون دارای بیشترین تعداد شکایت بودهاند.
انتهای پیام