مساجد بین راهی و امامزادگان ملایر آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر از آمادگی مساجد بین راهی و امامزادگان ملایر برای پذیرایی از میهمانان نوروزی در تعطیلات نوروز خبر داد و گفت: برنامه‌ سال تحویل با پخش پیام نوروزی مقام معظم رهبری و توزیع بسته‌های متبرک در بقاع متبرکه شهرستان برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام ابوذر عباسی در گفت‌وگو با ایسنا به برگزاری طرح آرامش ضیافت الهی در پنج بقعه متبرکه ملایر همزمان با ایام نوروز و ماه مبارک رمضان اشاره و اظهار کرد: این طرح با هدف استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی بقاع برای مردم و مسافران نوروزی برگزار می‌شود.

عباسی تصریح کرد: امسال با توجه به همزمانی نوروز با ماه مبارک رمضان این طرح در قالب ضیافت الهی، آرامش بهاری در ۵ بقعه متبرکه و شاخص شهرستان ملایر برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، ادامه داد: طرح «آرامش بهاری» در تکیه حضرت ابوالفضل(ع)، امامزاده عبدالله ملایر، امامزاده‌ ابراهیم طجرسامن و امامزاده عبدالله(ع) مهرآباد، امامزاده علی(ع) داویجان و مقبره سیف ‌الدوله برگزار می شود.

عباسی مطرح کرد: بقاع متبرکه شهرستان ملایر میزبان مسافران نوروزی است و حضور مبلغان اعزامی از قم و مبلغان بومی از ملایر به‌منظور برپایی نماز جماعت و پاسخگویی به سؤالات شرعی انجام می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با اشاره به فعالیت ۱۲ نفر از مبلغان در طرح آرامش بهاری، خاطرنشان کرد: این مبلغان شامل ۱۰ نفر مبلغ بومی و دو نفر مبلغ اعزامی هستند.

وی ایجاد نمایشگاه، برگزاری نماز جماعت در بقاع متبرکه، توزیع بروشور با موضوعات فرهنگی و وقف و... را از برنامه‌ های طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه برشمرد و افزود: در این طرح مبلغان به سوالات شرعی مردم در موضوعات مختلف پاسخ می‌دهند.

وی از برگزاری طرح «خیمه‌ های معرفت» در امامزاده عبدالله (ع) ملایر و تکیه حضرت ابوالفضل(ع) خبر داد و خاطرنشان کرد: در این طرح غرفه‌هایی از جمله غرفه مشاوره کودک و نوجوان، مشاوره وقف و پاسخگویی به مسائل شرعی، کتاب خوانی و معرفی موقوفات و امامزادگان دایر می‌شود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۰:۵۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401122920063
  • خبرنگار : 50416