استاندار لرستان:

نماز آسیب‌پذیری جامعه را کاهش می‌دهد

استاندار لرستان گفت: نماز آسیب‌پذیری جامعه را کاهش می‌دهد.

فرهاد زیویار، ۲۸ اسفندماه در اجلاس استانی نماز در لرستان، اظهار کرد: هر چند در نماز انسان با خضوع و خشوع در مقابل خداوند متعال، مقام خود را پایین می‌آورد، اما در واقع عبادت و بندگی، درجه انسان را بالا می‌برد.

وی اوج عبادت و بندگی را نماز دانست و با تأکید بر لزوم توجه به آداب و ادب نماز بیان کرد: همه انبیا و رسولان الهی برای اشاعه فرهنگ نماز مبعوث شده‌اند. در حکومت دینی یکی از اهداف اصلی، گسترش و ترویج نماز است و در حکومت‌های گذشته شرایط نماز این‌گونه فراهم نبوده است؛ نماز آسیب‌پذیری جامعه را کاهش می‌دهد.

استاندار لرستان به بالا بودن اثر وضعی نماز اشاره کرد و با بیان اینکه اگر نماز به‌خوبی در خانواده تروبج پیدا کند هزینه‌های پرداخت روانشناس و مشکلات و اختلافات کمتر می‌شود، اضافه کرد: در ماه مبارک رمضان که توجه به عبادات دینی و نماز بیشتر است تخلفات و جرائم در سطح بالا کم می‌شود.

وی به نقش مؤثر نماز در سلامت جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و با بیان اینکه نماز کارکرد اصلاحی در سطح فرد و اجتماع دارد، افزود: نماز امری اکتسابی است و باید شکل، زمان و قواعد، احکام و آداب آن آموزش و تعلیم داده شود.

زیویار بر لزوم جدیت مسئولان در اقامه نماز جماعت ادارات تأکید کرد و با اشاره به اینکه مدیران باید در اقامه نماز دستگاه‌ها حضور داشته باشند، بیان کرد: آموزش و پرورش توجه ویژه در جهت نهادینه کردن فرهنگ اقامه نماز داشته باشد البته آموزش نماز صرف تکلیف نباشد بلکه همراه با تشویق باشد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ / ۲۲:۴۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401122820036
  • خبرنگار : 50177