نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

برنامه‌های ماه رمضان باعث نشاط معنوی برای جوانان و نوجوانان شود

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: برنامه‌های ماه رمضان همراه با نوآوری، باعث نشاط معنوی برای جوانان و نوجوانان شود.

حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی در جلسه ستاد ساماندهی شئون مناسبت‌های مذهبی ویژه ماه مبارک رمضان که ۲۵ اسفندماه در دفتر امام جمعه خرم‌آباد برگزار شد، با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: تلاقی ماه مبارک رمضان و سال نو ضمن اینکه فرصت مغتنمی را برای همه ما نوید می‌دهد؛ اما مسئولیت دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی و گردشگری و دینی را دوچندان مضاعف می‌نماید و قطعاً هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی کل استان لرستان می‌تواند ایام و اوقات خوبی را برای مردم ماه در بهار طبیعت و بهار قرآن رقم بزند.

وی با اشاره به مسئله عفاف و حجاب و برنامه‌های فرهنگی در ایام ماه مبارک رمضان و نوروز، اضافه کرد: باید در ماه مبارک رمضان در خصوص برنامه‌های این ماه پربرکت تلاش این باشد که برنامه‌ها همراه با نوآوری و باعث نشاط معنوی برای جوانان و نوجوانان شود.

شاهرخی ادامه داد: برنامه‌هایی که در صدا و سیما، مساجد، تکایا، حسینیه‌ها، بازار و خیابان‌ها و ایستگاه‌ها و فضاسازی شهری انجام می‌شود، باید باعث جذب عموم مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان به نماز و روزه و حجاب و عفاف باشد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر انجام برنامه‌های تبلیغاتی و فرهنگی در سطح شهر، فضاسازی مناسب در ایام مختلف، گفت: این برنامه‌ریزی‌ها باید به شکلی باشد که زمانی‌که شخصی وارد شهر می‌شود، انجام فعالیت‌های دینی، مذهبی و فرهنگی کاملاً مشهود باشد.

امام جمعه خرم‌آباد با انتقاد از عملکرد بعضی از دستگاه‌های فرهنگی، اضافه کرد: متاسفانه در برنامه‌های چند ماه گذشته از جمله ایام‌الله نیمه شعبان‌المعظم آنچه که از فضاسازی شهری مشاهده شد بسیار ضعیف بود و حقیقتاً در شأن وجود مقدس حضرت ولی‌عصر(عج) نبود.

وی ادامه داد: آن‌قدر که تبلیغات اقتصادی و خدماتی در سطح شهر دیده می‌شود؛ متاسفانه تبلیغات فرهنگی و دینی دیده نمی‌شود؛ به‌صورتی‌که در چند مورد بنرهای امر به معروف و نهی از منکر در سطح شهر نصب شد؛ اما در مدت زمان کوتاهی برداشته شدند و بدون شک با این‌چنین کارها و فعالیت‌ها و تبلیغات اندک، انتظار ما برای ایجاد تغییر و تحول بنیادی در امر عفاف و حجاب با موضوعات دیگر انتظار نابه‌جایی است.

شاهرخی با اشاره به ایجاد امیدآفرینی در سطح جامعه، گفت: لازم است که مجموعه‌های اداری و دولتی عملکردهای خود را در سطح کلان کشوری و استانی، با محوریت جهاد تبیین در قالب بروشورهایی به مردم ارائه گزارش دهند.

امام جمعه خرم‌آباد بیان کرد: قضیه فرزندآوری، جمعیت و عفاف و حجاب توسط متولیان فرهنگی و مسئولان استانی و حتی روحانیونی که در مساجد مشغول اقامه نماز جماعت هستند و در محلات به‌عنوان امام محله انجام وظیفه می‌کنند باید به‌صورت جدی پیگیری شود؛ جلسات روشنگری، حضور مؤثر خواهران محجبه و بسیجی و ارائه آموزش‌های تخصصی به این افراد می‌تواند مؤثر باشد.

وی اظهار کرد: در خصوص جلوگیری از روزه‌خواری در ایام ماه مبارک رمضان مجموعه دلسوزان شهر و استان از جمله ستاد امر به معروف و نهی از منکر و نیروی انتظامی با ایجاد اقدامات بازدارنده و ائمه جمعه و جماعات، روحانیت، بسیجیان با روشنگری و تذکر لسانی و البته بدون تنازع و درگیری، همه و همه با احساس مسئولیت و به هر صورتی باید دست به دست هم دهند که از هرگونه روزه‌خواری و هنجارشکنی در ماه مبارک رمضان به جد جلوگیری نمایند.

شاهرخی تصریح کرد: قطعاً همه مردم ما و خانواده‌های مؤمن و معتقد، نسبت به نگه داشتن حرمت ماه مبارک رمضان و حفظ عفاف و حجاب دغدغه‌مند هستند؛ اما دشمنان ما درصدد تضعیف مردم هستند و این‌چنین القا می‌کنند که مردم ما از لحاظ دینی و اعتقادی ضعیف شدند، در حالی که واقعیت چیز دیگری است.

گفتنی است، در این جلسه جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی ضمن بیان برنامه‌های پیشنهادی و اجرایی برای ماه مبارک رمضان‌ و نوروز، آمادگی خود را برای انجام فعالیت‌های دینی و مذهبی در ماه مبارک رمضان و نیز ایام عید نوروز اعلام کردند.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۹:۳۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401122618509
  • خبرنگار : 50175