نظرسنجی‌ها حقایق «نگران کننده‌ای» را در جامعه رژیم صهیونیستی نشان می‌دهند

نظرسنجی‌ها در رژیم صهیونیستی حاکی از تشدید اختلافات و شکاف‌ها در جامعه صهیونیستی است تا جایی که علاوه بر افزایش ترس از عملیات مقاومت، درصد بالایی از صهیونیست‌ها علاوه بر شورش نظامی و امتناع از خدمت، جذب و آموزش، آمادگی خود را برای خروج از فلسطین اشغالی اعلام کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت خبری العهد، «شاخص صدای اسرائیل» وابسته به «موسسه دموکراسی اسرائیل» نتایج نظرسنجی‌های ماه فوریه ۲۰۲۳ خود را منتشر کرد.

براساس این نظرسنجی، در پی اعتراض چپگراها علیه اصلاحات قوه قضائیه، با مخالفت ۴۹ درصد از چپگراها با جذب در نیروی ذخیره، عدد نگران کننده‌ای به دست آمد.

پاسخ شرکت کنندگان در این نظرسنجی نشان داد که تعداد زیادی از صهیونیست‌ها از انجام عملیات شهادت طلبانه فلسطینی‌ها در ماه رمضان هراس دارند و درصد کسانی که وضعیت اقتصادی اراضی اشغالی را بد می‌دانند بالاتر از زمان جنگ دوم با لبنان است.

درخصوص امتناع از خدمت در بلوک چپ و خودداری خلبانان اسکادران ۶۹ از انجام آموزش، ۴۹ درصد از معترضان چپ معتقدند، عدم حضور در خدمت نیروهای ذخیره به عنوان بخشی از اعتراضات جایز است. اما در بلوک دوم تنها ۱۷ درصد به این مساله، اعتراضی ندارند.

درمورد تهدید برای ترک اراضی اشغالی که عمدتا از سمت چپ‌ها مطرح می‌شود، ظاهرا ۳۷ درصد از رای دهندگان احزاب مخالف خیلی جدی به این موضوع فکر کرده یا اقداماتی برای اخذ ویزا انجام داده‌اند.

حدود نیمی از پاسخ دهندگان به این نظرسنجی معتقدند از زمان روی کار آمدن دولت جدید وضعیت امنیتی و اقتصادی در اراضی اشغالی بدتر شده است.

نتایج نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که درصد خوش‌بینی در میان صهیونیست‌ها همچنان رو به کاهش است و بر اساس داده‌ها، تنها ۳۱ درصد از شهرک‌نشینان به آینده امنیت رژیم صهیونیستی خوش‌بین هستند و این نشان دهنده کاهش شدید نسبت به ۴۶ درصد در ماه گذشته است.

درصد کسانی که وضعیت عمومی اسرائیل را بد یا خیلی بد تعریف می‌کنند نیز از ۳۰ درصد در اکتبر ۲۰۲۲ به ۴۷ درصد افزایش یافته است که بالاترین آمار کسانی است که از سال ۲۰۰۷ اسرائیل را اینگونه تعریف می‌کنند.

در حوزه سیاسی- دیپلماتیک و در زمینه تنش بین گروه‌های جامعه به ترتیب ۷۲ درصد معتقدند که بحران رخ داده است. حتی در میان رای دهندگان ائتلافی، هم اکثریت بر این باورند که وضعیت امروز در هر یک از این چهار موضوع بهتر از زمان دولت قبلی نیست.

نتایج این نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که اکثر افراد شرکت کننده در آن از آسیب دیدن خود یا نزدیکانشان در ماه رمضان نگرانند؛ ۷۳ درصد از شهرک‌نشینان کرانه باختری و ۵۲ درصد از شهرک نشینان در قدس این ترس را ابراز کرده‌اند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401122316575
  • خبرنگار : 71592